رهبر کره شمالی بامداد دوشنبه خواستار آمادگی برای انجام حملات هسته‌ای در هر زمانی به منظور بازدارندگی جنگی در برابر آمریکا و کره جنوبی شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آمریکا و کره جنوبی را به گسترش رزمایش‌های مشترک نظامی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات هسته‌ای متهم کرده و بر آمادگی کشورش برای انجام حملات هسته‌ای در برابر این کشور‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی ضمن انتشار این اظهارات کیم گزارش داد که پیونگ یانگ رزمایش‌های تاکتیکی هسته‌ای انجام داد تا پیام‌های قوی به آمریکا و متحدانش برساند. در این رزمایش‌ها یک موشک بالستیک شلیک شد که ۸۰۰ کیلومتر پرواز کرد.

کره شمالی در روز‌های گذشته موشک‌های متعددی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کرد.

این پرتاب‌ها همزمان با رزمایش ۱۱ روزه کره جنوبی و آمریکا در منطقه انجام شد. کره شمالی رزمایش‌های مشترک آمریکا در منطقه را تهدیدی علیه خود می‌داند و همواره نسبت به آن‌ها هشدار داده است.

این در حالی است که نمایندگان ویژه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن یکشنبه شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرده و خواستار «پاسخ یکپارچه» جامعه جهانی به این اقدام پیونگ یانگ شدند.

آن‌ها همچنین توافق کردند تا موضع دفاعی خود را در قبال کره شمالی حفظ کرده و همکاری‌های امنیتی سه‌جانبه را به منظور ارائه «پاسخی موثر به تهدیدهای» پیونگ یانگ تقویت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
واقعا جای خوشحالی و تحسین داره رهبر کره شمالی با ابهت در برابر قلدری آمریکا ایستاده و آمریکا را پشم هم بحساب نمیاره این میگن رهبر واقعی
آخرین اخبار