عضو کمیسیون امنیت ملی خارجی گفت: برگزاری رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ سبب ارتقاء امنیت دریایی منطقه و حتی جهان می‌شود.

فداحسین مالکی در رابطه با برگزاری رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور کشور‌های ایران، چین و روسیه، گفت: سه قدرت یاد شده علاوه بر تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی، درصدد تحکیم روابط دفاعی و نظامی هستند که امری مهم در روند معادلات جهانی بشمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش موجب شد هماهنگی خوبی میان یگان‌های دریایی سه کشور ایجاد شود، اظهار کرد: برگزاری این رزمایش سبب ارتقاء امنیت دریایی منطقه و حتی جهان شد، زیرا در این مانور نظامی تمرین برقراری امنیت دریایی و ایمنی دریانوردان به خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد تجهیزات نظامی که نیرو‌های مسلح کشورمان از آن‌ها در این مانور استفاده کردند برخاسته از عزم نخبگان جوان و شرکت‌های دانش بنیان بود که نشان می‌دهد قدرت دفاعی و بازدارندگی نظامی ایران کاملا بومی بوده و به هیچ کشوری وابسته نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برگزاری این رزمایش موجب عصبانیت محور آمریکایی-صهیونیستی شده است، افزود: چندی پیش آمریکا و صهیونیست‌ها مانور دریایی انجام دادند که جنبه سیاسی و نمایشی داشت، اما مانور بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ تاکید بر جنبه بازدارندگی و دفاعی داشت که سبب تامین امنیت دریایی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد ایالات متحده نگران همکاری نظامی سه کشور است، زیرا به خوبی می‌داند توانمندی آن‌ها در مقابل کشور‌هایی مانند ایران، چین و روسیه محلی از اعراب ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
آره اونها که اف۳۵ دارند اتم دارند اقتصادوقوی دارندباغ هستند وبهشت انسانهای خود حقیربین هستن دیگر چرا نگران باشند به خاطرهمکاری دیگران
Czechia
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
تا اف 35 دارن نگران هیشکی نیستن فقط نگران مان
آخرین اخبار