رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برپایی جشنواره استقبال از بهار در سمنان خبر داد و گفت: سمنان با برپایی برنامه های شاد و مفرح و آیین های کهن نوروزی، حال و هوای بهاری به خود گرفته است.

نجم  از آغاز آیین نوروزخوانی در سمنان از ۲۷ اسفند در معابر شهری خبر داد و اظهار کرد: آیین نوروزخوانی به مدت سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه در این شهر تاریخی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوروزخوانی نوعی جشن و آگاه سازی مردم از فرا رسیدن بهار و نوروز باستانی ایران است،افزود: این مراسم کهن، از دیرباز به عنوان یکی از آداب استقبال از نوروز در استان سمنان شناخته شده است و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل این منطقه در حال برگزاری این برنامه در سطح شهر است.

وی ادامه داد:آیین سنتی سمنوپزان، آیین نوروز خوانی، بازارچه عیدانه و صنایع دستی با استفاده از ظرفیت بومی نظیر بهره گیری از زبان سمنانی این هفته در محوطه زیبای شورای اسلامی شهر با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شده و به مدت چند روز برگزار خواهد شد.

نجم با بیان اینکه نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده ایران باستان بوده و برگزاری جشنواره استقبال از بهار نیز فرصت مغتنمی برای معرفی آداب‌ورسوم گذشتگان ما است.اظهار کرد: حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی، احیا و ماندگاری سنت‌ها، آئین‌های نوروزی سمنان ،ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.