عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

رتبه بندی۸۰۰ هزار نفر را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد

محمد مهدی زاهدی گفت: رتبه بندی۸۰۰ هزار نفر را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد و وزارت آموزش و پرورش باید سال آینده به اعتراضات رسیدگی کند.

محمد مهدی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با استقبال از مدیریت سیاست خارجی کشور در توسعه روابط با کشور‌های همسایه و شرکای راهبردی، اظهار داشت: بار‌ها از مسئولین سیاست خارجی کشور خواستیم که نسبت به تعمیق روابط با کشور‌های جهان اسلام با تمرکز بر کشور‌های همسایه برنامه راهبردی و بلند مدت داشته باشند.

وی از سیاست خارجی سخن به میان آورد و با اشاره به ارتباط ایران و عربستان اظهار کرد: اکنون سیاست خارجی روی ریل خوبی قرار گرفته و ان شاءالله دومینو وار این موضوع اثرات خودش را نشان خواهد داد. وی توسعه روابط با کشور‌های چین و روسیه و کشور‌های همسایه را زمینه ساز تحولات جدید در منطقه عنوان داشت و گفت: برخی از کشور‌های اروپایی که در اتفاقات نیمه دوم سال جاری، سفارتخانه‌های شان در اغتشاشات نقش داشته و بنا داشتند برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب کنند، از مواضع خود کوتاه آمدند و این برگ برنده جمهوری اسلامی است.

وی از تفاوت رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در خصوص برجام سخن گفت و عنوان کرد: آمریکایی‌ها در رسانه‌ها می‌گویند که برجام تمام شده، اما در پشت پرده پیام‌های بسیاری برای اجرای توافقات ارسال می‌کنند.

زاهدی تاکید کرد: باتوجه به اقدامات ایران در سیاست‌های خارجی، امیدواریم سال آینده افق‌های خوبی پیش روی ملت باز شود و یقیناً این افق‌ها منجر به گشایش‌های اقتصادی اثربخش خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تبیین مصوبات مجلس در راستای به ارمغان آوردن آرامش به طیف‌های مختلف جامعه خاطرنشان کرد: مصوبات زیادی در این زمینه داریم، به عنوان مثال خانواده‌هایی که چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال دارند زمین یا خانه داده می‌شود و حقوق سربازان نیز افزایش یافته است و بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری نیز داریم.

دریافت مالیات از حقوق‌ها پلکانی شد

زاهدی با اشاره به افزایش حقوق‌ها عنوان کرد: برای کاهش فاصله بین حقوق اخذ مالیات را پلکانی کردیم و سقف معافیت مالیاتی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

زاهدی بیان کرد: در معافیت‌های مالیاتی بازنگری شد و از خانه‌ها و ماشین‌های لاکچری مالیات گرفته خواهد شد. همچنین مالیات واحد‌های تولیدی هفت درصد کاهش پیدا کرده تا از این طریق به تولید کمک شود ضمن آنکه مالیات کسب و کار نیز کاهش یافته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به تبلیغات کالا‌های داخلی در رسانه‌ها معافیت داده و گفتنی است که رسانه‌ها نیز معافیت مالیاتی دارند. وی در ادامه گفت: دولت در سال آینده کالابرگ الکترونیکی را در کنار یارانه نقدی پیش ببرد.

او شفاف سازی حقوق و مزایای مدیران را نیز از دیگر مصوبات مجلس برشمرد و عنوان کرد: بیمه رایگان برای سه دهک پایین جامعه باید اتفاق بیفتد و در کنار آن معافیت وارداتی به آمبولانس و خودرو‌های امدادی هم به بخش دولتی و هم به خصوصی داده شود.

زاهدی با بیان این مطلب که با رضایت کارمند و اداره آن، می‌توان سن بازنشستگی را دو سال به تاخیر انداخت، در ادامه پرداخت تسهیلات ازدواج را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در مجلس کار‌های بزرگ برای قوی کردن رویکرد‌های دانش بنیانی انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تاکنون اختیار بانک مرکزی دست دولت بود و دولت به او امر و نهی می‌کرد که مجلس این اشکال را برطرف کرد و اکنون بانک مرکزی نیمه مستقل شده است و امیدواریم شاهد اشتباهاتی که قبلا انجام می‌گرفته، نباشیم.

زاهدی در ادامه در خصوص رتبه بندی معلمین نیز گفت: در این مجلس برای رتبه بندی معلمان کار‌های زیادی انجام شد هرچند این قانون اشکالاتی دارد و رتبه بندی۸۰۰ هزار نفر را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد و وزارت آموزش و پرورش باید سال آینده به اعتراضات رسیدگی کند.

او بر لزوم ساماندهی مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) تاکید کرد و افزود: در بسیاری از این مدارس از پرسنل و معلمین به نوعی بیگاری می‌کشند و مصوبات لازم در نظر گرفته شده و در ابتدای سال جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مدیریت داده و اطلاعات، اظهار کرد: یکی از مشکلات ایران این بود که به صورت یکپارچه به داده‌ها و اطلاعات دسترسی نداریم، با پیگیری‌ها سامانه داده پردازی که دستگاه‌های مختلف به صورت کاملا هوشمند بهره گیری و براساس آن برنامه ریزی کنند، در ارگان‌ها راه اندازی می‌شود لذا مصوب شد که همه دستگاه‌ها این سامانه را راه اندازی کنند و در دو سه سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
اصلا بشه هم از امثال شما انتظاری نیست که بتوانید کاری کنید نفعی واقعی به کسی برسد
Czechia
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
رتبه بندی فقط باید با نمره های دانش آموزای هر معلم انجام بشه البته به شرطی که سراسری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
چرا ؟ مگه در ادارات دیگه با میزان رضایت ارباب رجوع حقوق ها رو افزایش میدن ؟
آخرین اخبار