سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از آغاز طرح‌های نوروزی شامل طرح امداد نجات، خدمات بشردوستانه و پویش هلال رحمت این جمعیت همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان شامل سه طرح امداد نجات، خدمات بشردوستانه به مسافران و پویش هلال رحمت است، گفت: با آغاز اجرای طرح امداد و نجات و ادامه آن تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، هلال احمر استان با ۲۱ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای، امداد هوایی و امداد کوهستان و همچنین پایگاه موقت در خدمت هموطنان عزیز است و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۲۵ نفر از نجاتگران و کارکنان جمعیت استان به صورت روزانه به همراه ۱۱۵ پیراپزشک، ۹ مرکز پاسخگویی اضطراری و مرکز کنترل هماهنگی فرماندهی عملیات، واحد آنست و ۵ تیم واکنش سریع با بکارگیری ۱۴۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین شامل آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودرو‌های نجات، خودرو‌های کمک دار، خودوری چند منظوره آرگو، یک فروند بالگرد و ... در این ایام، ارائه خدمات خواهند کرد.

خوئینی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی نیز یادآور شد: این طرح نیز با برپایی ۱۰ پست ثابت در استان و یک پست سیار و با مشارکت کارکنان و اعضای جوانان هلال احمر استان اجرا خواهد شد تا به مسافرین نوروزی در این پست‌ها ارائه خدمات شود.

وی افزود: خدمات ارائه شده در این طرح شامل برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، مهارتی، خدمات زیست محیطی، برنامه‌های مناسبتی، کمپین بهرفت، برپایی خیمه نماز، خدمات سحاب، برپایی ایستگاه سلامت و فضای دوستدار کودک است که با هدف کمک به ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی، هدایت و راهنمایی مسافرین به نقاط امن و... به اجرا گذاشته می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین به اجرای پویش هلال رحمت نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو و به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور تأمین نیاز‌های اساسی خانواده‌های کم برخوردار با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان جهت تهیه اقلام معیشتی نیز اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: شروع فصل بهار و تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و ماه عبادت‌های عاشقانه و بندگی خالصانه را به فال نیک گرفته و امیدوارم سفید و سرخ پوشان هلال احمری به هموطنانشان در تعطیلات نوروزی به بهترین شکل ارائه خدمات داشته باشند تا این ایام به آرامش برای آن‌ها سپری شود و بتوانند گامی مؤثر در راستای ارائه خدمات انساندوستانه و بشردوستانه بردارند و همچون گذشته در این راه موفق و سربلند عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.