مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان به ۴۴۱ میلیون مترمکعب رسید.

احسان الله امینی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره آخرین وضع ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره سد  زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب، اکنون به ۳۴۸ میلیون مترمکعب رسیده است.


او با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به پارسال ۲۹ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: ذخیره آب سد در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره سد گلپایگان گفت: این سد اکنون ۳۶.۴۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۴۴ درصد و در مقایسه با بلند‌مدت ۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
امینی افزود: ذخیره سد قره‌قاچ سمیرم به ۲۳.۱۸ میلیون مترمکعب و ذخیره سد حنای سمیرم هم به ۱۸.۵۵ میلیون مترمکعب رسیده، که ۹۷ درصد بیشتر از پارسال و ۸ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است.

او ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۵.۸۷ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد که ۲۵ درصد بیشتر از پارسال است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد باغکل خوانسار نیز ۱.۹۱ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

امینی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۴.۱۹ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: ذخیره این سد در مقایسه با بلند مدت ۲۷ درصد افزایش دارد.

به گفته او، میزان پرشدگی سد‌های استان اصفهان اکنون ۳۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.