معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون برای صنوف متخلف استان، سه هزار و یک پرونده تخلف به ارزش ریالی ۹۳ میلیارد تومان تشکیل شده است.

غلامرضا قائدامینی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۶۱ هزار و ۲۱۳ مورد بازرسی از صنوف در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها سه هزار و ۴۱۷ تخلف کشف و سه هزار و یک پرونده به ارزش ریالی ۹۳ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی افزود: همچنین در طرح نوروزی از ابتدای اسفند تاکنون در نظارت بر بازار شش هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی انجام شده است که ۶۱۳ تخلف در قالب و ۵۶۶ پرونده به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارسال کردیم و تا پایان سال این طرح ادامه دارد.

قائدامینی با اینکه برای اولین‌بار در چهارمحال و بختیاری در طرح نظارتی نوروز از بازرسان تخصصی اتحادیه‌های صنفی برای نظارت در بازار استفاده کردیم، اضافه کرد: این کار موجب تاثیرگذاری بیش‌تر نظارت‌ها شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در بازرسی از کالا‌های سرمایه‌ای کیف، کفش، پوشاک و مصالح ساختمانی حضور نیرو‌های تخصصی بازرس از اتحادیه‌ها راهگشا بود، همچنین از ابتدای سال طرح نظارتی ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، هر چند تامین، توزیع و نظارت بر کالا‌های کشاورزی محور بر عهده سازمان جهادکشاورزی است.

قائدامینی با اشاره به اینکه بازرسان صمت، سازمان جهادکشاورزی را در کنترل بازار در کالا‌های اساسی مانند گوشت، مرغ و... همراهی می‌کنند، توضیح داد: در چند روز اخیر ۲۰ واحد قصابی را به‌علت گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: بیش‌ترین تخلقات کشف شده در بازرسی از صنوف شهرکرد به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور در هنگام خرید، عدم اجرای تعهدات و قاچاق بوده است، همچنین بیش‌ترین بازرسی‌های انجام شده در حوزه موادغذایی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم یدکی، دخانیات و لوزام خانگی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار