حجت الاسلام رفیعی، درمورد اهمیت کار فرهنگی به صورت ایجابی در مقایسه با سلبی، توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی، درمورد چگونگی انجام کار فرهنگی بیان کرد: در کار فرهنگی، سلبی جواب نمی‌دهد. یعنی شما می‌خواهید با چیزی مبارزه کنید باید یک کار مثبت در کنار آن انجام دهید. یک سالی در ایام عید، اصفهان بودیم و دخترم در آن زمان ۸-۷ ساله بود و چادر مشکی سر می‌کرد. گفت به سمت سی و سه پل و... برای دور زدن برویم و گفتم خودتان بروید و ایشان با مادرش رفت و روی سی و سه پل دور زدند و برگشتند. 

این سخنران مذهبی گفت: هنگامی که آن‌ها برگشتند، دیدم دخترم خیلی خوشحال است و ماجرای خوشحالی اش را پرسیدم و گفتم: چه شده است؟ و گفت: سه چهار خانم روی پل ایستاده بودند و خیلی محترمانه به دختر‌هایی که چادر داشتند جایزه‌هایی مثل مدادرنگی و... می‌دادند که این کار ایجابی است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: چنین افرادی، کار فرهنگی را به صورت ایجابی انجام می‌دادند. یعنی به آن کسی که چادر نداشت، نمی‌گفتند چرا چادر نداری؟ بلکه آن کسی که چادر داشت را تشویق می‌کردند و به آن، کار ایجابی می‌گویند.

این سخنران مذهبی افزود: امام سجاد علیه‌السلام نمی‌توانستند که جلوی آن کارناوال را بگیرند چراکه در حال اجرا بود، ولی می‌توانستند صوت قرآن خود را بلند کنند که کاسبان در کوچه‌های مدینه متوقف شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار