رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۶۲ هزار و ۵۴۲ نفر از ۱۸ اسفند جاری تاکنون، ۵۴۱ تن و ۲۴۱ کیلوگرم کالای اساسی را از نمایشگاه‌های بهاره استان ویژه بازار نوروز خریداری کردند.

سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در مجموع ۸۰ تن برنج تایلندی، ۱۴۵ برنج هندی، ۱۶۰ تن مرغ منجمد، ۲ تن شکر و سایر اقلام مانند میوه و گوشت قرمز در نمایشگاه‌ها عرضه شده است.

او با اشاره به اینکه کار توزیع سیب و پرتقال هرکدام به میزان ۲۵ تن در نمایشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی آغاز شده است، افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز درجه یک ۲۰ هزار تومان درجه ۲، ۱۶ هزار و پرتقال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص توزیع گوشت قرمز گرم تصریح کرد: ران گوساله با قیمت ۲۵۷ هزار تومان، سردست و گردن ۲۵۵ هزار تومان، راسته ۲۶۴ هزار تومان، قلوه گاه ۲۰۳ هزار تومان و چرخ کرده ۲۳۰ هزار تومان از تولید به مصرف در مرکز نمایشگاه کالا‌های اساسی شهرستان خرم‌آباد نیز عرضه می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار و ۳۴۰ تن برنج، ۲ هزار و ۳۸۱ تن شکر، ۷۰ هزار تن گندم و ۶۰ تن گوشت قرمز منجمد در انبار‌های لرستان موجود است افزود: عمده‌ترین چالش کالا‌های اساسی مربوط به گوشت قرمز منجمد می‌باشد چراکه با توجه به کیفیت بالای این کالا، استقبال مردم افزایش یافته است.

او همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۶۳۶ تن برنج، پنج هزار و ۷۲۹ تن شکر، یک هزار و ۸۰۰ تن مرغ منجمد و ۹۰۰ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است و در روز‌های منتهی به بازار پایانی سال نیز یکهزار و ۷۵۰ تن برنج تایلندی، یکهزار و ۸۸۰ تن شکر و ۶۰ تن گوشت قرمز منجمد عرضه شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: هفته آینده ۳۰۰ تن برنج با کیفیت با قیمت ۲۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم توزیع می‌شود.

شاهرخی با اشاره به تعداد بازرسی انجام شده از ابتدای سال تاکنون گفت: طی سال جاری ۹۷ هزار و ۷۰ بازرسی بازار در لرستان انجام و منجر به تشکیل ۶ هزار و ۸۰ پرونده با ۸۲ میلیارد تومان جریمه شده است.

او با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها در نمایشگاه‌ها و سطح شهر اضافه کرد: علاوه بر شماره تلفن ۱۲۴، شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۳۱۳۳ اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.