شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد آماده استقبال از مسافران نوروزی بوده و سیاه‌چادرهای عشایر ایل سنگسر در استان سمنان برپا شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از آغاز فعالیت نخستین خانه موزه شهرستان با نام «مستنه» در ایام نوروز خبر داد و به اهم برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد.

وی گفت: برپایی ۶ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر در ورودی سه شهر درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد و مراکز پربازدید تاریخی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از حضور بیش از ۲۰ صنعتگر صنایع‌دستی و فعال مشاغل خانگی در بیش از ۲۰ غرفه و در قالب سه نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات در شهر‌های شهرستان مهدی‌شهر در ایام نوروز خبر داد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مهدی‌شهر گفت: در نوروز ۱۴۰۲ با اختصاص غرفه و سیاه‌چادر عشایری در شهرستان سرخه، امکان معرفی شهرستان مهدی‌شهر با سه شهر شاخص مهدی‌شهر (شهر ملی سوزن‌دوزی)، درجزین (شهر یاقوت سرخ) و شهمیرزاد (شهر نمونه گردشگری بین‌المللی)، ضمن معرفی مسیری جدید و جذاب برای تغییر ذائقه مسافران، آشنایی با فرهنگ غنی عشایر ایل سنگسر نیز میسر خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمپین ۳۰-۶۰ نیز دو سیاه‌چادر عشایری در مسیر سمنان به فولاد محله به ارائه خدمات و ایجاد فرصتی برای رفع خستگی، ایجاد جذابیت در مسیر سفر و کاهش حوادث رانندگی ناشی از خستگی رانندگان می‌پردازند و از هم‌اکنون مهیای پذیرایی از مسافران شده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر به نوروزخوانی و نصب بنر‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی به‌عنوان فعالیت‌های شاخص سه شهرداری درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد در تعطیلات نوروز اشاره کرد.

متقی اضافه کرد: به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت، دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌های فرهنگی نیز ضمن معرفی برنامه‌های ویژه این ماه و اجرا طرح آرامش بهاری در آستان مطهر سه امامزاده شاخص (امامزاده چهل تن درجزین، امامزاده قاسم (ع) مهدی‌شهر و امامزاده یحیی (ع) شهمیرزاد) برنامه خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.