دولت نیوزیلند قصد دارد استفاده از نرم افزار تیک تاک را بر روی تلفن‌های هوشمند متصل به شبکه پارلمان ممنوع کند.

در ادامه موج گسترده مخالفت کشور‌های غربی با نرم افزار‌های ساخت چین، نیوزیلند نیز از ممنوعیت استفاده از نرم افزار تیک تاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیوزیلند امروز (جمعه) اعلام کرد قصد دارد استفاده از نرم افزار تیک تاک را در گوشی‌های هوشمندی که به شبکه پارلمان این کشور متصل هستند به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کند.

کشور‌های غربی مدعی هستند اقدامات انجام شده علیه نرم افزار تیک تاک به دلیل نگرانی از دسترسی دولت چین به اطلاعات مکانی و محتوای تلفن‌های هوشمند آن‌ها انجام می‌شود.

عمق نگرانی کشور‌های غربی از آنچه تهدیدات امنیتی این نرم افزار خوانده می‌شود در هفته گذشته بروز کرد و دولت بایدن از مالکان چینی شرکت تیک تاک خواست سهام خود را واگذار کنند در غیر این صورت این برنامه ممکن است با تحریم‌های واشنگتن مواجه شود!

دولت نیوزیلند نیز همگام با متحدان غربی خود از ممنوعیت نصب نرم افزار تیک تاک تا پایان ماه مارس بر روی تلفن‌های هوشمندی خبر داد که به شبکه پارلمان متصل هستند. یکی از مقامات پارلمان اعلام کرد این تصمیم پس از نتیجه گیری حاصل از گفتگو با متخصصان امنیت سایبری و کشور‌های دوست اتخاذ شده است.

با این حال، دولت نیوزیلند می‌گوید در صورت نیاز، این امکان وجود دارد که به صورت موردی معافیت‌هایی در این باره صادر شود. تاکنون انگلیس، آمریکا، کانادا، بلژیک، و کمیسیون اروپا استفاده از این نرم افزار را ممنوع اعلام کرده بودند.

برچسب ها: تیک تاک ، چین ، نیوزیلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار