مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم از مرمت و سامان‌دهی گذر سفیدآب با قدمت دوره قاجاری خبر داد.

 علیرضا ارجمندی  اظهار کرد: عملیات مرمت، سامان‌دهی و استحکام بخشی گذر تاریخی سفیدآب با همکاری شهرداری منطقه یک در دست اقدام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم ادامه داد: اقدامات مرمتی شامل استحکام بخشی پایه‌ها و پوشش، نماچینی، بندکشی و اقدامات اضطراری به منظور حفاظت و ایستایی اثر تاریخی یاد شده خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه بافت‌های تاریخی همچون شریان‌های حیاتی همواره مورد توجه‌اند، افزود: حفظ و مرمت گذر‌های تاریخی گامی در جهت احیای دوباره بافت‌های تاریخی و توسعه گردشگری است.

ارجمندی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای مرمت و بهسازی بافت کهن در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم با اجرای اقدامات مرمتی، کمکی به احیای بافت‌های تاریخی باارزش شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم افزود: عمر گذر سفیدآب واقع در محله سفیدآب، مابین چهارمردان و آذر قم با شماره ثبت ملی ۲۸۸۰۸ به دوره قاجار می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
گذر سفیداب ارزش حفاظت و نگهداری را ندارد. قم سازه‌های تاریخی کم ندارد که رها شده. به جای حفظ یک طاق بهتر است آب‌انباری که کنار همان گذر است که پنهان شده، رونمایی شود. این آب انبار تاریخی که جزو قدیمی‌تارین آب انبارهای قم است، در منزل مرحوم آیت الله بهاء الدینی قرار دارد که اگر دیوار جلوی آن برداشته شود، می‌تواند یکی از آثار زیبای تاریخی قم باشد بلکه تنها اثر فوق العاده زیبای قم که بهر خیابان است. آب انبار را رها کرده و چسبیده‌اند به یک طاق مسخره!!
آخرین اخبار