منابع خبری از کشته شدن یک نفر بر اثر آتش سوزی در ساختمان خدمات مرزی وابسته به سازمان اطلاعات فدرال روسیه خبر دادند.

به گفته مقامات به نقل از خبرگزاری‌های روسی، در انفجار و آتش سوزی روز پنجشنبه در یک ساختمان متعلق به سرویس امنیتی مرزی روسیه (FSB) در شهر روستوف در جنوب روسیه، حداقل یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، تصاویر دود سیاه غلیظی را نشان می‌دهد که در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی و یک مرکز خرید در روستوف، پایتخت منطقه‌ای که همجوار بخش‌هایی از شرق اوکراین است، جایی که نبرد با روسیه در آن جریان دارد، به هوا می رود.

FSB که نقش‌های آن شامل امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوخت و روغن‌ها در یک کارگاه آتش گرفته و باعث انفجار و فروریختن جزئی ساختمانی شده است که بخش گشت مرزی آن را در خود جای داده است.

واسیلی گلوبف، فرماندار روستوف گفت که به نظر می‌رسد آتش سوزی ناشی از یک اتصال کوتاه الکتریکی بوده است و ساختمان‌های مجاور در حین آتش تخلیه شده اند.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از اورژانس گزارش دادند که یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

مسکو از آغاز عملیات نظامی ویژه خود در سال گذشته، آتش سوزی‌های پراکنده در تاسیسات نفت و گاز در خاک روسیه در نزدیکی اوکراین و همچنین حملات به راه آهن این کشور را گزارش کرده است.

مسکو گاهی کی‌یف را به حملات فرامرزی با هواپیما‌های بدون سرنشین متهم کرده است. ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به FSB گفت که برای مقابله با افزایش جاسوسی و خرابکاری توسط اوکراین و غرب، اقدامات بیشتری انجام دهد.

میخائیلو پودولیاک، دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مسئولیت انفجار در روستوف را رد کرد و در توییتی نوشت: "اوکراین دخالت نمی‌کند، اما با لذت تماشا می‌کند... "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار