دانشجویان ۳۰ ملیت در دانشگاه ادیان و مذاهب قم مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در قم تحصیل می‌کنند که ۸۵ درصد آنان غیر ایرانی هستند.

سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب برقرار ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی جهان را به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در قم تحصیل می‌کنند که ۸۵ درصد آنان غیر ایرانی و از ۳۰ ملیت مختلف به خصوص اتباع کشورهای همسایه هستند.

وی با اشاره به این که دانشگاه ادیان و مذاهب از نظر نوع فعالیت در جهان بی‌نظیر است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در جهان، دانشگاهی که مانند دانشگاه ادیان و مذاهب همه ادیان را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد و ما این موضوع را در ملاقات اخیری که با پاپ داشتیم به اطلاع ایشان رساندیم که بسیار مورد توجه شان واقع شد.

وی ادامه داد: ایران کشوری بین‌المللی است و باید تعاملات گسترده‌ای با کشورهای مختلف جهان در زمینه‌های علمی و دانشگاهی داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب در این رابطه که بخش مهمی از دیپلماسی عمومی به‌شمار می‌آید، سرآمد است.

رئيس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه در جریان تعاملات بین‌المللی خود،‌ بیش‌از ۱۲۰ موافقت‌نامه را با دانشگاه‌های مختلف جهان به امضا رسانده‌است و به صورت مستمر گسترش ارتباط با مراکز علمی جهان را دنبال می‌کند.

نواب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب توجه ویژه‌ای نیز به حوزه مطالعات زنان دارد و دانشکده مطالعات زنان این دانشگاه سال‌هاست برای تبیین و ترویج حقوق زنان در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ایران می‌تواند پذیرای یک‌میلیون دانشجوی خارجی باشد، افزود: در همین رابطه قم ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی را دارد که این تحقق این هدف، سرمایه‌ای مهم برای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی استان به‌ شمار می‌آید.

وی بیان داشت: در مجموع عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور واقع شده و ما تلاش می‌کنیم روند فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی را در سطح ملی و بین‌المللی توسعه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار