رئیس فدراسیون کشتی گفت : کشتی گلستان علیرغم داشتن مدال آوران نامدار شهرت زیادی در کشور ندارد و به دلیل کم‌توجهی سالیان گذشته دیگر از استان‌های برتر نیست.

علیرضا دبیر امروز پنج شنبه ۲۵ اسفند در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر گرگان گفت: گلستان زادگاه مدال‌آوران نامداری مانند رضا سوخته‌سرایی، اویس ملاح، رمضان خدر، داوود قنبری و حسن طهماسبی است، اما این استان به دلیل کم‌توجهی سالیان گذشته شهرت زیادی ندارد و از رسیدن به افتخارات بیشتر و مورد انتظار بازمانده است.

او همچنین با بیان اینکه ۸۲/۵ درصد از مدال‌های کسب‌شده ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین المللی را کشتی‌گیران کسب می‌شودمی کنند تاکید کرد: استان گلستان می‌تواند در این افتخارآفرینی بسیار سهیم باشد.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: اگر مدیران شهری و استانی زیر ساخت‌های انجام این ورزش را مهیا کنند، فدراسیون در تجهیز آن کمک خواهد کرد.

او افزود: شهرداری‌ها با اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای برای توسعه ورزش همگانی در محلات کم برخوردار می‌توانند اقدام کنند و با احداث سوله حتی با ظرفیت ۲ تشک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

دبیر ادامه داد: جمع‌آوری باشگاه‌های کشتی در محلات و ایجاد خانه‌های کشتی به صورت متمرکز باعث واردشدن آسیب به این رشته شده است.

رییس فدراسیون کشتی گفت: در سال ۱۳۹۸ زمانی که این فدراسیون را تحویل گرفتیم، ۳۰ هزار کشتی‌گیر سازمان‌یافته داشتیم، اما این آمار به ۴۰۰ هزار نفر رسیده که تلاش داریم آن را به ۸۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.