مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : آزمون ادواری نازل‌های سوخت سی ان جی (CNG) استان در سال جاری، باهدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان محقق شد.

مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است، گفت : به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و کنترل کمی این نازل‌ها، تمام نازل‌های سوخت مایع (بنزین، گازوئیل، نقت سفید و گاز طبیعی) به صورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفته تا از هرگونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرها، آزمون کمی بیش از ۱۱۰ درصد نازل‌های سی ان جی استان باهدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنها، با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان و شرکت بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده و طرح مذکور کماکان در حال اجراست.

وی یادآور شد: در فرآیند گردش کار این بازرسی و آزمون ها، در صورتی که نازل سوخت بدلیل نقص کمی، مردود اعلام شود، مالک حق استفاده و سوخت گیری از نازل را تا رفع کامل نقص آن نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از رفع نقص کامل، استفاده از نازل و سوخت گیری بلامانع است براساس این گزارش آزمون فوق سالی یک نوبت در تمام جایگاه‌های سی ان جی سراسر استان انجام می‌پذیرد.

وی گفت: مصرف کنندگان هنگام حضور در جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی (CNG) به نکات ایمنی عمومی از جمله پیاده شدن سرنشینان خودرو، خاموش کردن خودرو هنگام سوخت گیری و اجازه دادن به اپراتور جایگاه برای سوخت گیری و همچنین برچسب گواهی انجام آزمون نازل توسط اداره کل استاندارد توجه در صورت نداشتن این برچسب، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی استانی ۴۵۱۷-۰۸۳ به اطلاع این اداره کل برسانند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.