حمید رضا هدایتی گفت: هزینه توقف و پول خواب کامیونها در روز حدود۲ هزار دلار میشود، تمامی این کامیونهایی که در مرز آستارا معطل مانده بودند سرمایههای ملی هستند که خوابیده است، هر روز و هر ساعت خواب و معطلی این کامیونها برای بخش حمل ونقل هزینه بر است و زمینه ساز وارد شدن آسیب میشود.
به گفته مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری میزان معطلی و زمان حرکت کامیونها در داخل کشور نسبت معطلی کامیونها و حرکت آنها از کشورهای خارجی بسیار بیشتر است، زمان حمل کالا و حرکت کامیون و کشتی از چین تا بندرعباس بین ۲۵ تا ۳۰ روز است، اما زمان حمل کالا که از کشتی بارگیری و سوار کامیون میشود از بندر عباس تا آستارا حدود ۲۰ روز طول میکشد.
او می گوید: مدت زمان حداکثری برای حمل کالا در میسرهای داخلی باید نهایت ۳ روز باشد، اما در بسیاری از مواقع کامیونها بیش از ۱۰ تا ۲۰ روز در مرزها و پایانهها معطل میشوند.