لائودمار آگیار سفیر برزیل در تهران با محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ابتدای این دیدار، با اشاره به سابقه و رابطه تاریخی دو کشور گفت: برزیل از ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش و توسعه مناسبات برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران از تعمیق همکاری‌ها با این کشور استقبال می‌کند.

وی ضمن تأکید بر نقش مجالس دو کشور درجهت تحکیم همکاری‌های دوستانه افزود: همکاری‌های پارلمانی از مهمترین محور‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران برای بسط و گسترش مناسبات پارلمانی با برزیل است و گروه‌های دوستی پارلمانی ایفاگر نقش مهم در ارتقاء سطح مناسبات پارلمانی دو کشور هستند.

 عسکری در همین راستا ابراز داشت:مجلس شورای اسلامی از افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه کمیسیون‌های خاص و مشترک با پارلمان برزیل حمایت می‌کند.    

رئیس کمیسیون کشاورزی، توجه ویژه به بخش‌های اقتصادی و تجاری به ویژه نفت، گاز، کشاورزی، علوم و فناوری و نانو تکنولوژی را پر اهمیت برشمرد و خواستار تقویت این مهم از سوی دو کشور شد.  

وی همچنین با اشاره به ظرفیت کمیسیون کشاورزی در تصمیم گیری و مشارکت در این حوزه، افزود: صادرات محصولات پتروشیمی نظیر کود‌های شیمیایی و محصولات فرآوری‌شده کشاورزی به افزایش تراز تجاری دو کشور منجر خواهد شد.

عسکری، در زمینه تبادل تجارب متخصصین بخش کشاورزی و اعزام آنان به ایران و برزیل اظهار داشت: ضرورت دارد تا در راستای منافع مشترک نیرو‌های متخصص و زبده دو کشور در علوم مختلف به ویژه پتروشیمی، کشاورزی و علوم و فناوری به ایران و برزیل سفر کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از سخنانش، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران را اقدامی ضدبشری و ناجوانمردانه خواند و افزود: هرچند که تغییرات سیاسی و تحولات منطقه‌ای با نقش آفرینی نظام سلطه پیش می‌رود، اما جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه، ابتکار عمل را در منطقه به دست گرفته است.

لائودمار آگیار سفیر برزیل در تهران نیز در ادامه این دیدار گفت: دو کشور از امکانات و ظرفیت‌های فراوانی برای تعمیق مناسبات برخوردارند که باید از این فرصت‌ها استفاده شود.

 وی با بر شمردن اشتراکات برزیل و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف عنوان داشت: بستر مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف به ویژه پارلمانی برای ارتقای مناسبات دو کشور ایجاد شده که می‌تواند در راستای منافع دو ملت مورد بهره برداری قرار گیرد.

سفیر برزیل همچنین ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور، با تاکید بر ارتقای روابط تجاری بین ایران و برزیل، افزایش مراودات تجاری و همکاری‌های فیمابین را در ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه، حائز اهمیت دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار