مسیر دسترسی به اورژانس بیمارستان رازی با دستور دادستان قزوین رفع سد معبر شد.

حسین رجبی دادستان قزوین گفت: باند کندروی بلوار آیت الله مطهری حدود ۹ سال توسط چند پروژه ساختمانی مسدود شده بود و همین امر برای شهروندان و بخش اورژانس بیمارستان رازی ایجاد مزاحمت کرده و تصادفات رانندگی متعدد در این محدوده به وقوع می‌پیوست و موجب خسارت به مردم می‌شد.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه دستورات لازم به مجموعه مدیریت شهری صادر تا نسبت به رفع سد معبر از سوی پروژه‌های ساختمانی اقدام شود و طی روز گذشته موانع موجود در مسیر باند کندرو و ورودی اورژانس بیمارستان رازی برداشته شد.

رجبی در ادامه بیان داشت: عدم رعایت حقوق شهروندان در استفاده از معابر، پیاده روها، محل پارک خودرو و... از سوی برخی اصناف و کسبه در قزوین برای مردم ایجاد معضل کرده و موجب افزایش بار ترافیکی شهر و نارضایتی شده است.

این مقام قضایی استان هشدار داد: مجموعه مدیریت شهری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی باید صنوف و افرادی که به هر نحو نسبت به سد معبر در خیابان ها، پیادروها، بازار و مسیر عبور و مرور شهروندان اقدام می‌نمایند و حقوق مردم را نادیده می‌گیرند؛ در وهله اول تذکر و اقدامات قانونی در بحث رفع مزاحمت‌های شغلی اجرایی شود و در صورت عدم رعایت و تکرار تخلفات به منظور برخورد‌های بازدارنده به دستگاه قضایی معرفی شوند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: اقدام اخیر مجموعه مدیریت شهری در جمع آوری و ساماندهی وانت بار‌ها و دستفروشان میوه و تره بار از سطح شهر قابل تقدیر بود و نباید اجازه داد این افراد مجدداً با حضور در معابر سیمای شهر را نازیبا کنند و بدون شک دستگاه قضایی از اینگونه اقدامات شهرداری‌ها در راستای احیاء حقوق عامه حمایت قانونی می‌کند، تا شهر از یک نظم یکسان برخوردار و اینگونه معضلات شهری مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.