فردوس شاهراه ارتباطی خراسان جنوبی با ۵ استان همجوار است که اوضاع نامناسب ورودی‌های این شهر، باعث گلایه مندی شهروندان و مسافران شده است.

فردوس به عنوان شاهراه ارتباطی ۵ استان همجوار خراسان جنوبی، در دروازه شهر همچنان مورد بی‌مهری قرار گرفته و وضعیت نامطلوب ورودی‌های شهر گویا از دید و دستور کار مسئولین مربوطه خارج شده است.

وضعیت نابسامان واحد‌های صنفی، آسفالت بسیار نامناسب، نبود سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در این محل موجب گلایه بسیاری از مسافران و شهروندان فردوسی شده است.

موضوعی که بار‌ها از مسئولین شهرستان پیگیری و سوال شده و به جز پاسکاری بین اداری چیزی حاصل نشده است.

طبق قانون، بهسازی آسفالت ورودی شهر‌ها بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده که این دستگاه، نبود اعتبارات را بار‌ها بهانه کرده و توپ را در زمین شهرداری می‌اندازد.  شهرداری نیز با بیان اینکه نمی‌تواند آسفالتی که می‌شود در معابر شهری و کوچه و خیابان صرف کند را در ورودی شهر هزینه کند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کند.

اکبری شهردار فردوس گفت: آسفالت و بهسازی ورودی‌های شهر فردوس بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده که به دلیل نزدیک بودن به ایام نوروز عملیات اجرایی کار به سال آینده موکول شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه قیر مورد نیاز برای اجرای کار فراهم و پیمانکار انتخاب شده است افزود: هم اکنون لکه‌گیری و آسفالت ورودی‌ها در دستور کار راهداری قرار گرفته که انجام خواهد شد.

اکبری در زمینه وجود سرویس‌های بهداشتی در ورودی‌های شهر فردوس نیز گفت: در هر سه ورودی شهرستان، سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

شهردار فردوس گفت:  آنچه که برعهده شهرداری بوده از قبیل جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و شست و شوی معابر انجام شده، حتی سه تابلوی چلنیوم با عنوان فردوس در سه ورودی شهر به منظور استقبال از مسافر و معرفی شهر فردوس نصب شده است.

در میان این پاسکاری‌های بین دستگاهی، اما این مسافران و مردم هستند که متضرر می‌شوند و چهره نامناسب دروازه شهر به نوعی باعث کاهش تردد مسافر و گردشگر به این شهر می‌شود.

کمتر از چند روز به پایان سال باقیمانده و در آستانه نوروز قرار داریم و باید گفت فرصتی باقی نمانده، اما آنچه مسلم است مسئولین باید توجه داشته باشند که کم کاری و پاسکاری بین دستگاهی می‌تواند در ایام پیک سفر‌های نوروزی، موجب کاهش تردد مسافر و به دنبال آن کاهش ورود گردشگر شود و ضعف اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

برچسب ها: راهداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار