۱۲۳ فوتی در حوادث رانندگی تعطیلات نوروزی طی چهار سال

۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی تعطیلات نوروزی طی چهار سال در مازندران جان خود را از دست دادند.

دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۲۳ نفر در ایام تعطیلات نوروزی طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در بازه زمانی ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند.

او افزود:در تعطیلات نوروزی ۷۸ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری (۹۶ نفر)، ۲۲ درصد در جاده‌های درون شهری (۲۷ نفر) گزارش شده است.

دکتر علی عباسی گفت:در این مدت شهرستان‌های آمل با ۲۱، ساری با ۱۹ و بابل با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان گلوگاه تنها شهری که فوتی در ایام تعطیلات نوروزی گزارش نشده است.

او افزود:بررسی‌های واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از کشته‌های ناشی ازحوادث رانندگی مرد و ۲۶ درصد زن هستند.

دکتر علی عباسی گفت:از لحاظ سنی بیشترین فوتی مربوط به ۶۱ سال به بالا با ۲۰ درصد و کمترین آن، ۷ درصد مربوط به سنین یک الی ۱۰ سال ثبت شده است.

او افزود:بر اساس این گزارش در سال‌های اخیر بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی به ترتیب مربوط به سال‌های (۱۴۰۰ با ۴۲)، (۱۳۹۸ با ۳۲)، (۱۳۹۹ با ۲۶) و (۱۴۰۱ با ۲۳) فوتی بوده که علت اصلی کاهش در بعضی از سال‌ها مربوط به ممنوعیت سفر در ماه‌های اولیه شیوع کرونا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.