سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بندر چابهار با هدف توسعه صادرات و سهولت تجارت در این بندر مهم در دستورکار افغانستان قرار دارد و باید از امکانات آن در جهت نفع دو کشور و ملت استفاده کنیم.

 نورالدین عزیزی در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان با موضوع توسعه مراودات تجاری دوجانبه و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در بندر چابهار اظهارداشت: بندر چابهار ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد و آنچه در مورد آن شنیده بودیم، هم‌اینک با چشم خود دیدیم که چه فرصت‌های بسیار خوبی در این بندر برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد.

وی با اشاره به تخلیه کشتی‌های تجاری بزرگ در بندر چابهار بیان کرد: این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری فراوانی در حوزه‌های مختلف تجاری دارد که ایران و افغانستان در این زمینه می‌توانند همکاری‌های دوجانبه داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۲ ملت ایران و افغانستان در کنار هم در زمینه توسعه تجارت می‌توانند با همدیگر ارتباط داشته باشند.

محمد کرمی افزود: ایران و افغانستان در زمینه تجارت و سرمایه گذاری در بندر چابهار می‌توانند ارتباط بسیار قوی و خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای تعاملات بیشتر اقتصادی و تجاری همراه هیات اعزامی از کشور افغانستان به بندر چابهار سفر کردیم تا فرصت‌های سرمایه گذاری و بهره‌گیری از این بندر راهبردی از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار