مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : عرضه میوه شب عید در ۱۰۰ مرکز در سطح استان کرمانشاه از امروز آغاز شد.

ایرج صفایی مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : عرضه میوه شب عید از امروز مورخ بیست و چهارم اسفند ماه در استان کرمانشاه آغاز شد.

وی شمار مراکز عرضه میوه شب عید را ۱۰۰ مرکز اعلام وعنوان کرد: اولویت توزیع میوه با مراکز ایجاد شده توسط شهرداری و تنظیم بازار است.

صفایی تصریح کرد: میوه شب عید در هفت مرکز واقع در شهر کرمانشاه و هفت روستا بازار در شهرستان‌های پاوه، جوانرود اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، صحنه، سنقر، هرسین و کرمانشاه است همچنین با توجه به دستور استاندار با مسئولیت فرمانداران برای هر شهرستان یک مرکز تنظیم بازار میوه شب عید درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰۰ محل با اولویت‌های مذکور برای عرضه میوه شب عید در استان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

صفایی اذعان کرد: در سطح شهر کرمانشاه علاوه بر محل برپایی نمایشگاه بین‌الملل، در محل پارک شرقی، کیهانشهر، دولت آباد، خیابان مصوری، شهرک پردیس، میدان حافظ شهرک معلم، بلوار جام جم جنب اداره کل تعاون روستایی استان، میوه شب عید عرضه می‌شود.

وی افزود: ۲۶۰ عرضه کننده میوه در قالب طرح کاسبان امین به جهاد کشاورزی معرفی شده که بر اساس پراکنش مراکز آن‌ها در مجموع ۵۰ مرکز عرضه میوه انتخاب شد و در صورت نیاز از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مراکز عرضه میوه شب عید با نصب بنر و اسم فروشنده مشخص شده‌اند و بر روند فعالیت آن‌ها نیز نظارت وجود دارد با این وجود مردم در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت اطلاع‌رسانی کنند.

صفایی تصریح کرد: نرخ عرضه میوه شب عید به دنبال انجام استعلامات قیمتی از نقاط مختلف شهر توسط تیم کارشناسی سه نفره متشکل از نماینده استانداری، نماینده جهاد کشاورزی و نماینده تعاون روستایی برآورد و با اعلام کمیته راهبری با ده درصد زیر قیمت برآورد شده عرضه می‌شود.

وی نرخ عرضه پرتقال را به ازای هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان، سیب زرد ۲۸ هزار تومان و سیب قرمز را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۲۰ تن سیب به عنوان میوه شب عید در سطح استان ذخیره شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.