رئیس کل دادگستری استان سمنان از غرس ۵۷۰ اصله درخت به عنوان جایگزین حبس تعدادی از محکومان قضایی در شرقی‌ترین شهرستان این استان در میامی خبر داد.

محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: همواره در نشست‌ها با مسوولان و مدیران دستگاهذقضا در استان بر لزوم توجه ویژه به حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید و از قضات و دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی درخواست شده از توسعه فضای سبز و درختکاری به عنوان جایگزین مجازات حبس استفاده شود.

وی به اهمیت توجه به محیط زیست و منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست یکی از اختیارات برجسته‌ی قانون اساسی است و نباید هیچکس این قانون را نقض کند.

عبدالهی تصریح کرد: در جلسات متعدد به روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان تاکید شده موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی اراضی ملی، محیط زیست و انفال را مجدانه پیگیری و با کارگروه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی و با همکاری نهاد‌های مرتبط با موضوع، نسبت به شناسایی و مجازات متخلفین اقدام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان سمنان برای تحقق موضوع کاشت یک میلیارد نهال در کشور از تأسیسات مقرر قانونی با ارفاق به اشخاص در پرونده‌ها با مجازات‌های جایگزین از طریق کاشت درخت مداومت داشته است.

نماینده عالی دستگاه قضایی استان سمنان گفت: به همین منظور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میامی ۱۹ دهیاری مکلف به کاشت مجموعاً ۵۷۰ اصله درخت شدند، که پس از طی تشریفات قانونی حکم صادره قطعیت یافت.

عبدالهی به پیگیری دستگاه قضایی استان در اجرای این حکم اشاره و اظهار کرد: پیگیری‌های قضایی ادامه داشته و حکم صادره منجر به کاشت ۵۷۰ اصله درخت در دهیاری‌های شهرستان میامی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.