معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با افزایش ۴۳ درصدی جابه جایی مسافران شاهد کاهش ۲۰ درصدی تاخیر در حرکت قطارها هستیم.

آقای میعاد صالحی در مراسم  ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی گفت: ما امسال چندین رکورد را در حوزه مسافری و باری شکستیم به طوری که  رکورد اول  در سه ماه  پایانی امسال‌  بود به طوری که با تولید تماما داخلی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۵۰۰ دستگاه ناوگان شامل ۱۵ لوکوموتیو  و۳۲ واگن مسافری و بیش از ۴۵۰ واگن باری نو را شاهد بهره‌برداری هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن ، تمامی این ناوگان  تولید داخل و بخشی های دانش بنیان بوده داخلی سازی شده و همگام و هم قدم آنها را اجرایی خواهیم. این ۵۰۰ دستگاه رکوردی را ثبت می کند و در سال ۱۴۰۱ با رسیدن به ۱۶۶۰ دستگاه رشد ۴۳ درصدی نسبت به ۱۴۰۰  داشته ایم و یک رکود دیگری برای تولید ناوگان با حمایت بخش خصوصی ثبت شد. رکورد حمل ونقل مسافری ریلی برای سال ۸۹ با جابه جایی ۲۸ میلیون نفر  بود که علیرغم بدهی سنگین حداقل ۲هزار میلیارد تومان  در بخش مسافری و بدهی  ۳هزار میلیارد تومان برای تعمیر پرداخت روبرو شده بودیم که تمامی آنها پرداخت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: در سال ۱۴۰۱ با عبور از رکورد ۲۹ میلیون نفر مسافر یک رکورد جدیدی برای تاریح بیش از ۱۰۰ ساله را ثبت کرده ایم و علی رغم افزایش عملیات مسافری که ۴۲ درصد رشد داشته  و جابه جایی مسافر ۲۰ درصد از تأخیر ها کاهش یافته است.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار