معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امسال شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۱۳ میلیارد تومان فروش محصول داشتند.

فرهاد پورفرضی گفت: ما با فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین روبه‌رو هستیم که با گذر از نسل اول که آموزشی بوده و نسل دوم که پژوهش‌محور بوده، در حال عبور از دانشگاه‌های نسل سوم هستیم.

معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می گوید: از سال ۹۷ معاونت فناوری و تحقیقات به شکل مستقل وارد کارگزار علمی و تحقیقاتی شده تا شاهد گسترش فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

به گفته او، ما در گام نخست تلاش کردیم تا تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاهی را به ۹ مرکز ارتقا دهیم که در بین ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی کشور، این مراکز رتبه ۴۰ تا ۸۰ را به دست آوردند.

پورفرضی گفت: این مراکز جز پنج تا ۱۰ درصد مراکز تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی هستند که وظیفه آنها نیز توسعه و تولید علم و توجه به فناوری‌های جدید و روزآمد است.

معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه ۲۷۸ مرکز تحقیقاتی و فناوری در کشور در سال‌های اخیر فعالیت خود را انجام داده‌اند، می گوید: در حالی که در سال ۲۰۲۱ مقالات چاپ شده محققان و پژوهشگران ما به تعداد ۴۶۲ مقاله بوده در ۲ سال اخیر با یک رشد مناسب این تعداد افزایش یافته است.

او در ادامه گفت: فعالان این حوزه با انتشار ۴۹ مقاله در مجلات معتبر جهانی نیز سعی کردند تا توانمندی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود را انجام دهند.

پورفرضی برگزاری موفقیت‌آمیز بیست و سومین کنگره بین‌المللی پژوهش و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به میزبانی اردبیل یادآور شد و می گوید: در مهرماه امسال و با حضور ۷۵۰ نفر توانستیم این رویداد را به شکلی شایسته برگزار کنیم تا زمینه برای افزایش توانمندی‌ها در این بخش مهیا شود.

معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رتبه ممتاز استان اردبیل را در حوزه فن‌بازار و برگزاری استارتاپ‌های نظام سلامت یادآور شد و گفت: یکی از این تحقیقات و پژوهش‌ها منجر به تشخیص نوعی بیماری در زنان شده که حل این مشکلات و نارسایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پورفرضی به فروش ۱۳ میلیارد تومان محصول از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و می گوید: در حالی که در سال‌های گذشته تنها ۲ شرکت دانش‌بنیان داشتیم، این تعداد به چهار شرکت افزایش یافته و تا آخر سال سعی می‌کنیم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی را به پنج شرکت فعال ارتقا دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.