مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: کسب رتبه اول در میان دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشگاه پیشرو در عرصه تعاملات بین‌المللی از جمله دستاوردهای جدید دانشگاه تهران در حوزه بین‌الملل است.

شهبازی مشاور رئیس دانشگاه تهران در دهمین و آخرین نشست شورای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ که با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های اخیر دانشگاه تهران در حوزه بین‌الملل، گفت: کسب رتبه اول دانشگاه تهران در میان دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشگاه پیشرو در عرصه تعاملات بین‌المللی و همچنین قرارگیری دانشگاه تهران در جایگاه نخست جذب و پرورش دانشجویان بین‌الملل در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، از جمله دستاوردهای جدید دانشگاه در حوزه بین‌الملل بود.

شهبازی از صدرنشینی دانشگاه تهران در میان دانشگاه‌های کشور بر اساس ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی نیچر ایندکس خبر داد و افزود: این رتبه‌بندی بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات معتبر بین‌المللی در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ صورت گرفته و دانشگاه تهران صدرنشین دانشگاه‌های دیگر شده است.

تمرکز جذب دانشجویان بین‌الملل بر کشور های همسایه 

مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به مصوبه جدید هیات امنای دانشگاه تهران در زمینه راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در کشور گرجستان، خاطرنشان کرد: هدف و تمرکز اصلی دانشگاه تهران برای جذب دانشجویان بین‌الملل، بر روی کشورهای همسایه یعنی کشورهای همسایه، عربی و آسیای میانه قرار دارد. 

سید محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در نشست شورای دانشگاه اظهار داشت: افزایش پذیرش دانشجویان بین‌الملل از کشورهای عراق و افغانستان برای ما دارای اهمیت بالایی است. دانشجویانی که از کشور عراق برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه تهران می‌آیند، پس از فارغ‌التحصیلی و بازگشت به عراق، به احتمال زیاد استاد دانشگاه می‌شوند. کشور عراق یک کشور بالقوه ثروتمند است و آینده دانشگاه‌های عراق، آینده خوبی خواهد بود.

برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان دختر افغانستانی

معصومه ملک با اشاره به تصویب حمایت‌های دانشگاه تهران از دانشجویان افغانستانی بویژه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دختر افغانستانی، ابراز امیدواری کرد: امکان برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان دختر افغانستانی توسط دانشگاه تهران فراهم شود تا آنها بتوانند در محل زندگی خود از امکان تحصیل در دانشگاه تهران بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار