معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی زمینه معرفی بیشتر هنر دست مردمان این منطقه را در سطح ملی و بین المللی فراهم کنیم.

  جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین امشب در شهرستان ایرانشهر با حضور مسئولان و مردم و صنعتگران برگزار شد.

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: خوشحایم که امشب میهمان مردمان خوب ایرانشهر هستیم، شهری که میزبان ولایت بوده و مقام معظم رهبری همواره به نیکی از آنان یاد می‌کنند.

رضا شریفی بیان کرد: از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و این جشنواره خوب فرهنگی تشکر می‌کنیم، این نشاط و شور و هیجان مثبتی که در نسل جوان این منطقه و استان است را قدر می‌دانیم.

وی گفت: این شور و نشاط با بصیرت و فهم اجتماعی عجین شده و بسیار سازنده و در خدمت وحدت و توسعه استان است و اقدامات لازم برای استمرار این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: اینگونه نمایشگاه‌ها برای معرفی توانمندی‌های شهرستان‌های استان موثر است، نخستین جشنواره در چابهار، دومین در زهک و امروز شاهد سومین مرحله این جشنواره در ایرانشهر هستیم و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز استمرار داشته باشد.

وی گفت: این فضای بسیار خوب و حرفه‌ای را به ویژه در حوزه صنایع دستی باید قدردانسته و از این فرصت برای معرفی صنایع دستی استان استفاده کنیم، سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر استعداد‌های بینظیری در حوزه صنایع دستی دارد که امیدواریم استمرار اینگونه جشنواره‌ها سبب شکوفا شدن استعداد‌های نهفته به ویژه در ایرانشهر بشود.

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید بازارچه‌های دائمی محلی برای تولید و عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و هنر‌هایی که مردمان سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر دارند باشد تا شاهد عرضه هنر مردمان این خطه در سطح ملی و بین المللی باشیم.

وی گفت: گذشته و سبقه تاریخی این مردمان نشان داده که اصیل و ریشه دار بوده و نشان دادند که متمدن و تمدن ساز هستند، ما در مجموعه ادارات به ویژه استانداری حمایت لازم را خواهیم کرد و زمینه را برای رشد و شکوفایی بیش از پیش این قابلیت‌ها فراهم می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار