آئین تجلیل از برگزیدگان قزوینی در دومین همایش ملی "سیمای شاهچراغ در تعزیه" برگزار شد .

محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین  در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین همایش ملی "سیمای شاهچراغ در تعزیه" گفت:  عزیه‌خوان‌های استان با کسب رتبه نخست در این همایش مچنان پرچم استان را در این هنر برافراشته نگه داشته و افتخار آفرینند.

وی تصریح کرد: تعزیه از جمله قالب‌های هنری است که ریشه در مکتب عاشورایی دارد و با نهضت اباعبدالله الحسین (ع) گره خورده است.

این مسوول اضافه کرد: از تلاش و همت فعالان حوزه تعزیه قدردانی و تشکر می‌کنیم چراکه مدال خدمتگذاری آستان اهل بیت (ع) را بر گردن خود دارند و امیدواریم نسل جوان و نوجوان امروزی هم ادامه دهنده مسیر این افراد در زمینه انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به نسل‌های بعدی خود باشند.

تعزیه حرفه و شغل نیست بلکه یک عشق است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: معتقدم تعزیه حرفه و شغل نیست بلکه بیان عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یک ارتباط قلبی برای ادای دین به مکتب حسینی است.

دومین همایش ملی "سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه" سال جاری با حضور ۲۵ گروه تعزیه از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر شیراز برگزار شد و تیم تعزیه استان قزوین توانست رتبه نخست این همایش را به خود اختصاص دهد.

انجمن تعزیه استان قزوین سال ۹۴ تشکیل شده و هم اکنون ۶۲۰ نفر در این انجمن عضویت دارند و در مجموع بیش از ۲ هزار تعزیه‌خوان در این استان مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار