اپل با گوشی جدید خود به گوشی‌های اندرویدی ارزان اعلان جنگ داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل همچنان در حال برنامه ریزی برای عرضه آیفون SE ۴ است که پیش از این اعلام شده بود عرضه آن لغو خواهد شد.

انتظار می‌رود که این گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های آیفون با قیمت پایین‌تری با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED و نرخ رفرش ۶۰ هرتز عرضه شود. این گوشی به تراشه A۱۶ Bionic، ۴ تا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه اصلی مجهز خواهد شد و دارای پورت شارژ USB-C با سرعت شارژ/داده USB ۲.۰ است.

در مورد دوربین‌ها، فرض بر این است که iPhone SE همان سیستم Face ID موجود در آیفون ۱۴ را به طور کامل به ارث خواهد برد، از جمله دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی که عکس‌های بسیار خوب و ویدیو‌های ۴K پیشرو را می‌گیرد. با این حال، وقتی نوبت به سیستم دوربین عقب می‌رسد، پیش بینی اینکه اپل چه کاری انجام خواهد داد کمی مشکل است.

از سوی دیگر، استفاده مجدد از همان طراحی پشتی و حسگر‌های دوربین آیفون ۴ مقرون به صرفه خواهد بود، زیرا اپل نیازی به تولید بدنه پشتی کاملاً جدید برای iPhone SE که شامل یک مدل است، نخواهد داشت.

اپل می‌تواند انتخاب کند که آیفون SE ۴ تنها یک دوربین پشتی داشته باشد و از این طریق هزینه‌های تولید را کاهش دهد. علاوه بر این، آیفون SE ۴ تنها یک دوربین پشتی دارد و انتظار می‌رود علاوه بر دوربین‌های دوگانه پشتی، زوم با کیفیت اپتیکال ۲ برابری را نیز به لطف دوربین ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشد.

آیفون SE (۲۰۲۲) با قیمت ۴۳۰ دلار عرضه شد که تقریباً نصف قیمت ۸۰۰ دلاری آیفون ۱۴ است. قیمت آیفون در سرتاسر جهان افزایش چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود اپل قیمت‌های سری آیفون ۱۵ آینده را نیز افزایش دهد.

با این حال، آیفون SE ۲۰۲۴ هنوز هم می‌تواند سازندگان تلفن‌های اندرویدی را عصبی کند. طبق گفته PhoneArena، در حال حاضر پیکسل ۶a گوگل و سامسونگ گلکسی A۵۳ پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده هستند که ارزش پول زیادی نیز به همراه دارند.

منبع: 24.ae

برچسب ها: اپل ، آیفون ، اندروید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار