طرح خدمات سفر نوروزی در استان مرکزی با رزمایش دستگاه‌های خدمات رسان آغاز شد.

رزمایش طرح خدمات سفر نوروزی در استان مرکزی با حضور نیرو‌های انتظامی، امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان باشعار " نشاط بهار، پرهیز از خطر و آرامش در سفر" امروز در استان مرکزی برگزار شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این رزمایش باتوجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: نشاط ناشی از عید نوروز امسال با نشاط معنوی ماه مبارک رمضان عجین شده است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و بهترین فرصت برای خدمت به مردم می‌باشد.

مخلص الائمه با تاکید بر همکاری و هم افزایی دستگاه‌های فعال در طرح انتظامی افزود: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر زمینه خدمت رسانی به مسافران و مردم را در جاده‌های استان فراهم کنند.

او در ادامه همدلی دستگاه‌های فعال در طرح انتظامی نوروزی استان را کلید ارایه خدمات شایسته به مسافران و مردم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همدلی هرچه بیشتر علاوه بر تلاش و کوشش در ارائه خدمت در حوزه ماموریت خود، در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشند و این کمک به ارتقای خدمات شبانه روزی و ایجاد امنیت و آرامش میهمانان نوروزی است.

استاندار مرکزی در ادامه افزود: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق جزو سه استان پرتردد کشور است و مسافران نوروز این استان را مقصد خود برای گردشگری انتخاب کرده و یا از این استان عبور کنند که باید با افزایش نظارت‌ها و حضور چه بیشتر پلیس در جاده‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها زمینه کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌های استان فراهم شود.

او در ادامه به پدیده قاچاق کالا و خودرو‌های قاچاق اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این استان مقصد و مبدا قاچاق کالا نیست مشکلاتی را برای استان به وجود آورده‌اند و جاده‌های استان را ناامن کرده‌اند.

مخلص الائمه بابیان اینکه پلیس امنیت استان با تلاش و کوشش همواره جاده‌های استان را برای این افراد نا امن کرده و استان جزو سه استان برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته افزود: نیروی انتظامی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای زمینه کاهش ورود این خودرو‌ها به استان را فراهم کنند.

سردار رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی هم گفت: در این طرح ۴۵۰ تا ۴۷۰ نفر نیروی پلیس به صورت روزانه در جاده‌ها و معابر استان حضور دارند و وظیفه خدمت رسانی به مردم و مسافران را برعهده دارند.

سردار رفیعی کیا بااشاره به اینکه ۱۷۰ گشت خودرویی و موتوری فرماندهی انتظامی استان در طرح انتظامی نوروزی در کنار سایر دستگاه در جاده‌های فرعی و اصلی به گشت زنی مشغول هستندافزود: هفت دستگاه موتور سیکلت و هشت دستگاه خودرو امسال به تعداد گشت‌های فرماندهی استان مرکزی افزوده شده است.

فرمانده انتظامی استان درادامه طرح نوروزی سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: ۲۹ درصد تصادفات در نوروز پارسال مربوط به راکبان موتور سیکلت و ۲۹ درصد تلفات در شهر‌های استان نیز در این مدت مربوط به عابران پیاده گزارش شده است.

سردار رفیعی کیا در پایان از مردم و شهروندان خواست برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جاده‌ای رعایت قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار دهند.

رزمایش طرح نوروزی نیرو‌های انتظامی، امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان تا ۱۵ فروردین سال اینده ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار