سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر بود ۹۲ هزار و ۵۴۰ هکتار کشت قراردادی گندم محقق شود که از این رقم تاکنون ۴۹ هزار هکتار عقد قرارداد شده است.

علی دیانتی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون میزان عقد قرارداد بیمه زارعانی که اقدام به کشت قراردادی گندم کرده‌اند نیز به تعداد ۲ هزار و ۳۴۴ فقره بیمه‌نامه، در سطح ۱۰ هزار و ۵۲۲ هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ابلاغی محصولات بهاره بر اساس الگوی کشت، افزود: توسعه و اجرای کشت نشایی در محصولات بهاره، اجرای روش آبیاری با نوار تیپ و ممانعت از کشت دوم محصولات سبزی و صیفی و علوفه‌ای، تغییر آرایش کشت چغندرقند و دیگر نکات در این برنامه ابلاغی جای دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای الگوی کشت در محصولات پاییزه آبی در محصول گندم ۱۰۰ درصد، جو ۸۰ درصد و کلزا ۳۰ درصد است.

دیانتی اضافه کرد: لازم است برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی در خصوص اهمیت و لزوم اجرای الگوی کشت با توجه به شرایط اقلیمی استان در دستور کار مدیران شهرستان‌ها قرار گیرد.

در کشت قراردادی، قرارداد پیش از آغاز فرآیند تولید، بین کشاورز و خریدار برای مدتی معین به صورت شفاهی یا کتبی منعقد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.