نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی از تصویب و بازگشت زمین‌های شهری پلاک یک و دو کبودرآهنگ به مردم این شهر پس از ۴۰ سال خبر داد.

فتح‌الله توسلی، بیان کرد: در سال ۶۳ زمین شهری وقت قسمتی از زمین چسبیده به شهر کبودرآهنگ که بخشی از آن نیز در داخل شهر قرار گرفته را بر اساس مصوبه در آن زمان می‌گیرد و اطلاعیه‌ای در روزنامه وقت می‌زند که مردم نمی‌بینند و اطلاعی از موضوع پیدا نمی‌کنند.

او افزود: مدتی از موضوع می‌گذرد و وزارت مسکن آن زمان تقاضا می‌کند که مردم باید زمین‌های مورد نظر را تحویل بدهند و با این وصف پرونده‌های مختلفی برای این موضوع در دادگاه تشکیل می‌شود.

توسلی ادامه داد: در نهایت صورتجلسه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۶۳ کمیسیون ماده ۱۲ زمین‌های مورد نظر را موات اعلام کرده و به ادارات می‌دهند و مجدد توسط صاحبان موضوع پرونده پیگیری می‌شود و این‌بار دادگاه به نفع مردم رای می‌دهد، اما دادگاه دیگر رای را نقض و زمین را به دولت برمی‌گرداند.

او با بیان اینکه این داستان همچنان از همان سال با کش و قوس‌های فراوان ادامه پیدا می‌کند، گفت: مردم به ناچار به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و دیوان عدالت رای را به نفع مردم می‌دهد، اما دوستان برای اجرای رای نمی‌دانند چه کار کنند و این رای اجرایی نمی‌شود و دوباره دولت به دیوان عدالت اداری کشور شکایت می‌کند و دیوان عدالت هم رای را نقض و زمین‌ها را به دولت می‌دهد و در نهایت دست مردم به جایی نمی‌رسد و و دولت این زمین‌ها را می‌گیرد.

توسلی با بیان اینکه در همین رابطه طی سال‌های اخیر چندین تجمع در مقابل فرمانداری و استانداری برگزار شده بود، اما این تجمعات به نتیجه‌ای نرسیده بود، یادآور شد: همواره یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم کبودرآهنگ از بنده حل معضل زمین شهری این شهر بوده است که برای حل این معضل سال گذشته به سازمان ملی زمین و مسکن رفتم و پرونده را مجدد به جریان انداختیم و درخواست کردم این پرونده دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی مرحوم رستم قاسمی در سال گذشته دستور داد این موضوع ویژه بررسی شود و به همین منظور یک تیم کارشناسی از طرف سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان مستقر شد.

او خاطرنشان کرد: این تیم کارشناسی تمام پرونده‌های این موضوع را شامل ۶۰۰۰ صفحه سند و مدارکی که لازم بود را مطالعه کردند و در این ارتباط برخی مدارک با هم نمی‌خواند و کارشناسان و مدیران آن‌ها مجدد آمدند و محل را دوباره بازدید کردند.

توسلی گفت: به هر ترتیب مخالفت زیادی درباره این پرونده حساس به علت بحث کار قانونی و آراء دادگاه و مباحث مختلف آن بود و اجازه نمی‌داد این اتفاق بیفتد و هر کارشناس یک نظریه می‌داد و پرونده کاملا پیچیده شده بود.

او افزود: صاحبان این اراضی که در حال حاضر برخی از آن‌ها در قید حیات نیستند و برخی جزء خانواده شهدا هستند، پیگیری بسیاری در این رابطه داشتند و برخی از این صاحبان اراضی در چندین جلسه با بنده به تهران آمدند و موضوع و مشکل زمین شهری کبودرآهنگ را در حضور مسئولان امر مطرح کردند و بررسی‌هایی نیز انجام شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار کرد: در نهایت قرار شد زمین‌های پلاک یک و دو را به مردم عودت دهند، اما به علت اینکه برخی دستگاه‌های نظارتی نظر دیگری داشتند موضوع به مشکل مجدد دچار شد.

توسلی ادامه داد: برای مرتفع شدن مشکل از استاندار همدان و مسئولا نظارت درخواست کردیم که شورای نظارت در استان تشکیل شود و این شورا با کمک استاندار همدان شامل چهار دستگاه سازمان دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل و اطلاعات سپاه تشکیل شد.

او با بیان اینکه این دستگاه‌ها کمک و مساعدت بسیاری برای حل این معضل داشتند و این چهار دستگاه موافقت کردند و تیم کارشناسی خود را برای بررسی فرستادند، تصریح کرد: در نهایت نامه‌ای به سازمان ملی زمین و مسکن مبنی بر اینکه از نظر آن‌ها نیز دیگر در این رابطه مشکلی وجود ندارد، ارسال کردند.

توسلی با اشاره به اینکه کار خوبی انجام شد و استاندار همدان کمک خوبی در این رابطه داشت و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دبیرخانه این شورا نیز کمک بسیاری کرد که قابل تقدیر است، گفت: هفته گذشته از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردم قبل از سال جدید این پرونده به پایان برسد که وزیر به معاون خود به عنوان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن دستور داد سریع پرونده بسته شود.

او از حل معضل بلاتکلیفی زمین شهری کبودراهنگ پس از ۴۰ سال با پیگیری‌های مستمر خبر داد و اظهار کرد: در نشست امروز سازمان ملی زمین و مسکن که با حضور دکتر مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، معاونان و کارشناسان این سازمان و بنده برگزار شد، گزارش واگذاری پلاک‌های یک و دو زمین شهری کبودرآهنگ مطرح و با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی، دستگاه‌های نظارتی شامل بازرسی کل کشور، دیوان عالی محاسبات، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و استاندار همدان اعاده زمین‌های شهری کبودراهنگ به مردم مطرح و تصویب شد.

او با قدردانی از حمایت تمامی مسئولان و دستگاه‌ها که در حل این مشکل مشارکت داشتند، گفت: خداوند را شاکرم که به بنده توفیق پیگیری و حل این مشکل ۴۰ ساله شهروندان کبودراهنگی را داد و در آستانه سال جدید این عیدی را تقدیم مردم فهیم، شهیدپرور و انقلابی کبودرآهنگ می‌کنم.

توسلی همچنین یادآور شد: پیگیر حل مشکل اوقافی بودن شهر کبودرآهنگ و لالجین نیز حسب دستور رئیس‌جمهور هستیم تا این امر نیز به نتیجه مثبت برسد.

او افزود: موانعی در این رابطه وجود دارد که وزیر ارشاد و وزیر جهادکشاورزی نیز پیگیر موضوع حسب دستور رئیس‌جمهور هستند و بنده هم با جدیت پیگیر مرتفع شدن این مشکل اساسی مردم شهرستان هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.