آقای خزایی گفت : بیش از سه هزار میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران داخلی جذب منطقه آزاد اروند شده است.

روح‌اله خزایی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۱۰ ماه گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی جذب این منطقه شده است.

به گفته او منظور از جذب سرمایه‌گذار این است که این هزینه‌ها شامل ایجاد ساختمان واحد تولیدی، تهیه تجهیزات و سرمایه در گردش می‌شود.

او وجود مشوق‌ها و تسهیلاتی مانند اعطای آسان مجوز‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلات قانونی برای واردات مواد اولیه و خط تولید، معافیت مالیاتی را عامل تمایز مناطق آزاد نسبت به سایر نقاط کشور برای جذب سرمایه گذاران دانست.

به گفته آقای خزایی این مبلغ در بخش‌های عمرانی، تجهیزات و ماشین آلات واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی و پایانه مرزی شلمچه سرمایه گذاری شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص وضعیت زیرساخت شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند گفت: سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بیش از ۹ هزار ۳۰۰ هکتار است که در میان مناطق آزاد کشور از نظر وسعت، یک سایت بی نظیر، اما توسعه آن نیز زمان بر و نیازمند هزینه است و این در حالی است که منابع دولتی و اعتبارات موجود محدود است.

او تاکید کرد شهرک صنعتی خرمشهر از نظر زیر ساختی، شرایط مناسبتری دارد و وضعیت شهرک صنعتی در آبادان با به پایان رسیدن طرح‌های زیرساختی طی ۲ سال آینده نیز بهبود می‌یابد.

این مسئول همچنین در خصوص نحوه حمایت از فعالیت‌های تجار و بازرگانان و اقدامات صورت گرفته گفت: مرز شلمچه که تا سال ۸۷ از قابلیت تردد آسان بی بهره بود در حال حاضر دارای سه پایانه تخصصی، ۷۰ هکتار فضای تخلیه بارگیری و ۶ هزار انبار مسقف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.