رئیس کمیته امداد گفت: با بودجه‌ی ۱۴۰۲ و حمایت دولت و مجلس، تا پایان ۱۴۰۲ مدد جوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

مرتضی بختیاری گفت: یکی از سیاست‌های کمیته امداد تامین لوازم ضروری مددجویان در مناطق محروم است، که تا کنون ۱۱۸ هزار کالای اساسی از جمله یخچال کولر و ... به مددجویان مناطق محروم پرداخت شده است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۲ اشکالاتی که در اجرا با آن روبرو بودیم برای معافیت از پرداخت مصرف آب و برق گاز، برطرف شده است و تمامی مددجویان از هزینه‌های مصرفی آب برق و گاز معاف خواهند شد.

رئیس کمیته امداد گفت: با دستور مقام معظم رهبری توانمند سازی نیازمندان باید با تکریم باشد، ۳ محور کمیته امداد در این سال‌ها اشتغال، مسکن و کارفرهنگی بوده است، به جز سالمندان و صعب العلاج‌ها که کمیته امداد وظیفه حمایت کامل از آن‌ها را دارد، سایر مددجویان باید در مسیر توسعه و اشتغال قرار بگیرند.

وی افزود: برای کمیته امداد در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار سهم تعین کرده‌اند، که ۵۰ درصد سهم مددجویان کمیته امداد و ۵۰ درصد سهم دیگران است.

بختیاری گفت: با بودجه‌ی ۱۴۰۲ دولت و مجلس، تا پایان ۱۴۰۲ مدد جوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

او در پایان گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۳۱۰ میلیارد وام به مددجویان زن پرداخت شده است.

همچنین مرتضی فیروز آبادی گفت: در ۱۴۰۱ بسیج همگانی در کمیته امداد شکل گرفت.

وی افزود: ۳۵ هزار میلیارد تومان منابعی است که مجلس برای اشتغال زایی تصویب کرده است و پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار اشتغال جدید است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: مهارت آموزی از اولویت‌های کمیته امداد است، به شکلی که فقط به صدور مدرک ختم نشود، و ورود به بازار کار هم پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.