مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از افتتاح فاز اول مجتمع آبرسانی به روستا‌های شهرستان خاتم خبرداد.

علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: فاز اول مجتمع آبرسانی به روستا‌های بختیاری و شهریاری شهرستان خاتم با یک حلقه چاه و چهار کیلومتر لوله گذاری و اتاقک با اعتبار هشت میلیارد تومان افتتاح شد.

او افزود: با افتتاح فاز اول آبرسانی هشت روستا از آب پایدار برای تابستان و سال آینده بهره مند می‌شوند.

علمدار با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به روستا‌ها بیان کرد: در استان یزد ۵٨ روستا وجود دارد که شامل شش مجتمع آبرسانی می‌شود که فاز اول این مجتمع در شهرستان خاتم افتتاح شد.

او گفت: در فاز‌های بعدی این طرح ۴٠ کیلومتر لوله گذاری انجام می‌شود که ٢٣ کیلومتر خط انتقال، بیش از ١٧ کیلومتر شبکه توزیع و ٧٢٠ متر مکعب مخزن نیاز است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: شهرستان خاتم در وضعیت آب شهری دارای پنج حلقه چاه با پیک مصرف ١۰۰ لیتر بر ثانیه آب است که در حوزه آب شهری مشکلی وجود ندارد، اما برای ذخیره آب در پیک مصرف نیاز است یک حلقه چاه به مدار اضافه شود.

علمدار ادامه داد: در روستا‌ها ١٢ حلقه چاه با ۶۵ لیتر بر ثانیه آب که پیک مصرف روستائیان ٨٠ لیتر است و نیاز است حدود ١٧ کیلومتر اصلاح شبکه با اعتبار ٢۵ میلیارد تومان انجام شود تا از ۴٠ درصد هدر رفتن آب جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.