افاضلی: بعید است قلعه نویی به سرنوشت اسکوچیچ دچار شود

کارشناس فوتبال گفت: مدیریت قلعه نویی قوی است و اجازه دخالت به بازیکنان در امور تیم ملی را نمی دهد.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان کمی تا جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم و  انتخاب مربی خارجی به لحاظ ورزشی درست نبود به همین علت انتخاب مربی ایرانی درست بود. البته مربی خارجی  را راحت‌تر بازیکنان تیم ملی  می‌پذیرند.  

افاضلی درباره اینکه به نظرش برخی از  لژیونر‌ها  از مربی ایرانی حرف شنوی دارند و  قلعه نویی به سرنوشت اسکوچیچ دچار نمی‌شود، گفت: بعید می‌دانم که این اتفاق رخ بدهد چرا که مدیریت قلعه نویی قوی است و اجازه دخالت بازیکنان  در امور  تیم ملی را نمی‌دهد و او  سال‌ها تجربه داشته و امیدوارم در تیم ملی فوتبال موفق شود.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه قلعه نویی تجربه ناموفقی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ داشته، گفت: تیم قلعه نویی با ضربات پنالتی  از  جام ملت‌ها حذف شد. او رکورد دار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال است و هیچ کس به اندازه او قهرمان نشده است.  

او درباره اینکه تفکرات قلعه نویی سنتی است و او با این شیوه می‌تواند در تیم ملی موفق شود، بیان کرد: من این موضوع را قبول ندارم و تیم قلعه نویی فوتبال مدرنی بازی می‌کند و  تیم گل گهر از لحاظ فنی جزو شاخص‌های اول لیگ است. زمانی که قلعه نویی هدایت تیم گل گهر را برعهده داشت کاندیدای سقوط بود، اما اکنون به جایی رسیده که همه توقع دارند این تیم قهرمان شود.  

افاضلی درباره اینکه آینده فوتبال کشورمان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت:  آینده فوتبال را خوب نمی‌بینم و در فاز فوتبال پایه خوب کار نکردیم و  آکادمی  باشگاه‌های ما فقط پول دریافت می‌کنند و  تیم‌های پایه خروجی نداشتند و نتیجه هم نمی‌گیرند و  بازیکن هم پرورش نمی‌دهند. در تولید بازیکن قصور کردیم و در درازمدت تیم‌های آسیایی از ما جلو می‌زنند و ما عقب می‌مانیم.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه به نظرش چه تیمی قهرمان لیگ برتر فوتبال می‌شود، گفت: هنوز سخت است که قهرمان لیگ را پیش بینی کنیم چرا که فاصله تیم‌های بالای جدول نزدیک به هم است. البته سرنوشت قهرمانی در دست  سپاهان است و اگر این تیم  روند خود  را ادامه بدهد بیشترین شانس برای قهرمانی دارد چرا که بازی‌های این تیم آسان‌تر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس است.   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار