مشاور وزیر و دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ گفت: نمار از بهترین و موثرترین راه‌های کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش ارزش های معنوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مسئولان و رابطان اقامه نماز دستگاه‌های ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نماز از بهترین و موثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش ارزش‌های معنوی است.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار سنگینی بر دوش داریم و با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری از قبیل سینما، تئاتر، هنر‌های تجسمی، ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد، موسسات قرآنی، سازمان فرهنگ و ارتباطات و سایر بخش‌های تحت پوشش می‌توان گام‌های موثری برداریم تا حق نماز در حد توان ادا شود.

وی با اشاره به اینکه اوامر و نواهی خداوند در زمان غیبت بر دو رسالت بزرگ؛ یعنی «خداشناسی» و «دشمن شناسی» استوار است، گفت: اگر می‌خواهیم در مدار خداشناسی قرار بگیریم باید به نماز تقرب بجوییم و اگر می‌خواهیم در میدان دشمن شناسی موفق و بر شیطان مسلط شویم، باید از نماز استمداد بجوییم.

وی افزود: اولین واجبی که در اسلام از آن رونمایی شده، نماز است و بقیه واجبات به تدریج و درگذر زمان ابلاغ شده، اما از دوران آغازین ظهور اسلام، وظیفه پیامبر (ص) اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز بوده و ایشان این ماموریت را تا پایان عمر شریفشان استمرار بخشیدند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم که فرموده «از صبر و نماز یاری بجویید»، افزود: شایسته است که در همه کار‌ها از یاد خدا و نماز یاری بگیریم چراکه یاد خدا در امور زندگی ما موثر و گره گشاست.

وی تاکید کرد: نماز، نه یک کار معمولی و تفننی، بلکه یک نیاز حیاتی و جدی است تا از طریق نماز به درگاه الهی تقرب جوییم و از منکرات دور شویم و در سایه اقامه نماز و خدمت به آحاد جامعه، کشوری پیشرو و پیشران داشته باشیم.

وی از خادمان امر اقامه نماز خواست تا پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاس‌های نماز را نصب العین خود قرار دهند و برای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری به اجلاس بیست و نهم با محوریت نوجوانان و جوانان برنامه ریزی و تلاش کنند.

در ادامه مسئولان و رابطان اقامه نماز دستگاه‌های ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه عملکرد و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در خاتمه نیز از فعالان اقامه نماز تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه شایسته تقدیر در حوزه ترویج و توسعه نماز، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار