مصطفی بابایی گفت: هماهنگی خوبی بین روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس و مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده و نمونه آن را در موضوعهای مختلف از جمله افتتاح و بهره برداری از مدارس و فعالیتهای عمرانی انجام شده میبینیم.
وی افزود: با تمام پیچیدگیها در یک جنگ جدی رسانهای هستیم. محور این جنگ رسانه است و سعی میشود با هر عنوانی اعم از هیبریدی، شناختی، رسانهای و ... هر روز یک بحران جدید ایجاد میکنند.
وی با بیان این که بزرگترین کادر روابط عمومی در دستگاههای اجرایی کشور را آموزش و پرورش دارد، گفت: روابط عمومی باید بیشتر در خدمت اهداف دستگاه باشد، تا هم افزایی لازم و کافی حاصل شود، امروز تلاش داریم رسانه آموزش و پرورش جریان ساز نظام تعلیم و تربیت باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی تاکید کرد: راهبرد اصلی ما اقناع مخاطب است. بدین منظور تمام ارکان و مجموعههای وابسته به آموزش و پرورش باید همراه هم باشند و مسائل را با کمک همدیگر حل کنند.
بابایی اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیتهای بسیاری دارد که باید کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند موج قوی تری ایجاد کنند. در این راستا مدل شبکه سازی رسانهای در نظام اطلاع رسانی آموزش و پرورش را ایجاد کرده ایم که در چهار سطح روابط عمومی، درون دستگاهی، میان دستگاهی و برون دستگاهی انجام میشود.
بابایی تصریح کرد: روابط عمومیها باید به تعامل با سایر دستگاهها در حوزه مسئولیت اجتماعی توجه داشته باشند، این موضوع در استانها و مناطق قابلیت دستیابی بیشتری دارد و تحقق آن نیازمند تعامل است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با تاکید بر ارتباط مستمر با خبرنگاران و اعتماد سازی، ادامه داد: شورای فعالان مجازی شهرستانها در حال شکل گیری است که ضمن ارتباط با اینفلوئنسرهای فضای مجازی میتواند در موقعیتهای مختلف موثر باشد و از بروز مسایل و فیک نیوز جلوگیری کند و در ایجاد آرامش در مجموعه آموزش و پرورش که با جامعه و مردم در ارتباط گسترده است کمک کند.
بابایی در پایان خاطر نشان کرد: از تقویت دانشی و برگزاری دورههای آموزشی مرتبط با موضوعهای خبر و تفکر خلاق برای مدیران و کارشناسان روابط عمومیها نباید غافل شد و با تولید محتوا در جریان سازی یک شبکه گسترده، موجب اقناع مخاطب شد.