جلالی: قلعه نویی می‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند/ تغییر نسل با قرارداد چند ماه سرمربی انجام نمی شود

کارشناس فوتبال گفت: مطمئن هستم که قلعه نویی و گروهش می‌توانند اعتماد عمومی را جلب کنند.

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: من به اندازه سهم خود از این انتخاب خوشحال هستم نه به خاطر فرد بلکه به خاطر دیدگاهی که اکنون چرخش به سمت مربیان داخلی پیدا و آن‌ها را باور کرده و بهشان شانس داده  است. مطمئن هستم که گروهی مسئولیت تیم ملی را برعهده می‌گیرند اعتماد عمومی هم می‌توانند جلب کرده و خودشان را اثبات کنند.

او درباره اینکه قرارداد قلعه نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا است و او فرصت چندانی برای پیاده کردن برنامه‌های خود ندارد، گفت: متاسفانه این تبعیض‌ها بین مربیان داخلی و خارجی وجود داشته است. حتی به مدل امکانات و زمانی که به مربیان ما می‌دهند این نقیصه‌ای که بوده است.

جلالی تصریح کرد: اکنون ما با چالش‌هایی در تیم ملی فوتبال مواجه هستیم و پیرترین تیم جام جهانی بودیم و قطعا باید یک تغییر نسل ایجاد کنیم و مربی که می‌خواهد  ۸ ماه دیگر به جام ملت‌های آسیا برود تغییر نسل یک پروسه زمان بر است. زمانی که می‌خواهید این کار را انجام بدهید باید غرامت بدهید و مربی برای موفقیت در جام ملت‌ها نمی‌تواند سازندگی و آینده نگری داشته باشد. این حق به مربی تیم ملی بدهیم که در این ۸ ماه اقداماتی انجام بدهد که منجر به نتیجه در جام ملت‌ها شود.

کارشناس فوتبال گفت:  قطعا این وضعیت به نفع آینده  نیست. زمانی که با یک مربی قرارداد ۷، ۸ ماه می‌بندید و با وقتی  که  با این مربی  قرارداد ۴ ساله می‌بندید و از الان به او می‌گویید که برای جام جهانی آینده آماده شود این موضوع می‌توانست باعث تغییر نسل و شکل بازی شود و تاثیرات خوبی حتی در لیگ  بگذارد، اما این شانس را به دیگران دادند و  به مربیان ما این فرصت را   ندادند.

او درباره توصیه‌ای به قلعه نویی دارد، گفت: او نگاه خارج از منافع فردی  و نگاه ملی  دارد و از او می‌خواهم با تمام توان کاری انجام بدهد که باعث سربلندی فوتبال ملی شود.

جلالی درباره اظهارات ساکت الهامی بیان کرد: اینکه یک مربی بیاد موفق شود و بعد مدعی شود این موضوع اشکالی ندارد، اما اینکه رقبا را به شکل‌های مختلف کنار بگذارد درست نیست. من می‌دانم منظور ساکت الهامی چنین موضوعی نبوده است، شاید حرف‌هایی در مورد فرکی زده شده باشد،  اما او احترام بزرگترش را دارد و اشتباه کرده است.

جلالی درباره اینکه به لیگ برتر فوتبال برنمی گردد، گفت: به هر حال اگر پیشنهادی باشد که بتوانم مفید و موثر  باشم و بتوانم کار کنم حتما به لیگ برتر فوتبال می‌آیم. البته پیشنهاداتی بود، اما منتهی از تیم‌هایی بود که می‌دانستم نمی‌توانم به آن‌ها کمک کنم.

او درباره اینکه  پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را قبول می‌کند، گفت: به هر حال هنوز چنین پیشنهادی ندادند که در مورد آن فکر کنمو بتوانم جوابتان را بدهم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار