با ورود سامانه بارشی به خوزستان و آغاز بارش‌ها از دیشب، آبگرفتگی معابر در اهواز عبور و مرور شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

با آغاز فعالیت سامانه بارشی از دیشب، خیابان‌ها و معابر شهر اهواز  دچار آبگرفتگی شده و تردد شهروندان و خودرو‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

علیرغم تلاش برای توسعه شبکه فاضلاب، اما امروز  دوباره خیابان‌ها و معابر اهواز پر از آب شده و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

آقای خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این خصوص   افزود: زمانی در خیابان‌های اهواز پس از باران آب حدود یک هفته تا ۱۰ روز در خیابان باقی می‌ماند و باعث آزار مردم می‌شد، اما اکنون با توجه به اجرای طرح‌های ضربتی در بحث فاضلاب و دفع آب‌های سطحی شرایط اهواز بسیار بهتر شده است

 او می‌گوید: صورت کلی آنچه امروز در خیابان‌های اهواز پس از بارش‌ها مشاهده می‌شود ماندآب است که به صورت نقطه‌ای است و به سرعت حل خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه طرح جامع فاضلاب اهواز ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: اگر این طرح تکمیل شود قطعا پس از بارش‌ها هیچ مشکلی در اهواز نخواهیم داشت، اما اکنون نیز شرایط در مقایسه با گذشته بسیار بهتر است و اصلا قابل مقایسه نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: از دیشب تاکنون در اهواز باران می‌بارد و در این شرایط، آبگرفتگی در اهواز امری عادی است. امیدواریم یکی دو ساعت پس از قطع بارندگی و در کمترین زمان ممکن آب دفع شود.

او  افزود: در حال حاضر در برخی خیابان‌های اطراف بلوار ساحلی در محدوده زیر پل سوم، راهی برای دفع آب باز شده است.

آقای شمسی گفت: هر چند وقوع این آبگرفتگی‌ها در سطح شهر اهواز طبیعی است، آبفا و شهرداری اهواز در حال تلاش هستند تا کمترین آبگرفتگی در شهر رخ دهد.

او با بیان اینکه چند خیابان اهواز دچار آبگرفتگی شده‌اند که در حال دفع آب هستیم، ادامه داد: تاکنون اداره‌کل هواشناسی میزان بارندگی را اعلام نکرده، اما بر اساس آن چیزی که فعلا اعلام می‌شود، بالای ۱۵ میلیمتر بارندگی در اهواز رخ داده است که این رقم نیز هنوز قطعی نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: آب رودخانه کارون بالا آمده و زمین‌ها هم خیس هستند و آب کمی جذب می‌کنند بنابراین آب باید از روی آسفالت عبور داده شود. از طرف دیگر، تا ساعت ۱۲ امروز بارندگی تداوم دارد و به همین نحو در حال دفع آب هستیم و امیدواریم مشکل حادی رخ ندهد.

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ورود مهمانان نوروزی باید سازمان‌های متولی بیش از گذشته در پی رفع مشکلات شهری باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار