فعالیت ۱۶۰ تیم بهداشت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶۰ تیم بهداشت محیط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بصورت ویژه فعال شده است.

مجید جعفری نژاد معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از برنامه‌های نوروزی معاونت بهداشت از ۱۵ اسفندماه آغار شده که ار آن جمله می‌توان به بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط برای کنترل کیفی آب و غذا اشاره کرد.

او با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه بیش از ۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع غدا و بررسی کیفیت آب توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده تا سلامت زائران در سفر نوروزی تامین شود افزود: این خدمات به شکل جدی‌تر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهر مشهد و مسیر‌های منتهی به حرم نیز برای دسترسی زائران به خدمات بهداشتی در نظر گرفته شده است.


جعفری نژاد با اشاره به اینکه ارائه خدمات آزمایشگاهی از جمله آزمایش‌های مربوط به ازدواج، کم کاری تیروئید و بیماری‌های متابولیک و فعال بودن مراکز بهداشتی درمان هاری و سالک و مراکز دندان پزشکی سطح یک و دو از دیگر خدمات نوروزی حوزه بهداشت است، بیان کرد: فعال بودن مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز جامع خدمات سلامت، کووید ۱۹ وپایگاه‌های مراقبت مرزی را نیز می‌توان از خدمات حوزه بهداشت در نوروز دانست.

او تصریح کرد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی در نوروز انجام شده و تاکید بر اجرای نظام مراقبت‌های سندرومیک و تجهیز تیم‌های واکنش سریع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.