مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: بافق می‌تواند به عنوان پایلوت کشوری، از منظر تحویل حجمی آب زیرزمینی معرفی شود.

جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد در رویداد آبی شهرستان بافق افزود: این شهرستان از نظر نصب کنتور، جزء شهرستان‌های نمونه است و کلیه منابع آبی یعنی چاه‌ها به جز تعداد محدودی، در بافق مجهز به کنتور هوشمند هستند.

او بیان کرد: باید در بحث تحویل حجمی آب، ملاحظات ویژه برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی شهرستان، دیده شود که مقرر شد جلسه‌ای با نماینده جهاد کشاورزی، نماینده کشاورزان و آب منطقه‌ای برگزار و به شکل یک مدیریت مشارکتی همه جانبه، منابع آبی مدیریت شود.

جوادیان زاده گفت: تحویل حجمی آب مربوط به منابع آب زیرزمینی است که برای برداشت حساب شده از چاه‌ها، تمامی آن‌ها به کنتور هوشمند وصل شدند.

او خاطرنشان کرد: اگر مقدار برداشت بیشتر از برابر میزان پروانه‌ای که شارژ می‌کنند، باشد، این کنتور‌ها قطع می‌شوند و این یعنی هر کشاورز، به اندازه سهمش می‌تواند آب برداشت کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد درمورد آب انتقالی از خلیج فارس بیان داشت: کلیه شهرستان‌های استان، از آب انتقالی از دریای عمان به استان یزد، به اندازه نیازشان منتفع می‌شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع دیگر احتمال آلایندگی پساب بیمارستان بود که مصوب شد هرچه زودتر بررسی و تذکرات لازم داده شود که دستورات لازم نیز توسط دادستان داده شد.

جوادیان زاده گفت: موضوع دیگر نقاط آسیب‌خیز در جریان سیل بود که تعدادی از آن‌ها بررسی و گلوگاه‌های سیل بیرون آمده برطرف شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.