رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج شده است.

زبیده دهداری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برای این میزان اراضی آزاد شده از دست متصرفان، سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی صادرشده است.

وی افزود: همچنین در سالجاری یک هزار و ۱۵۶ هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغال‌زایی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه با بیان اهداف طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور بنا به دستور رئیس جمهور، تصریح کرد: این طرح از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ به اجرا در می‌آید که سهم استان بوشهر سه ملیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در هر سال و در چهار سال به میزان ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال است.

دهداری ادامه داد: این طرح در چهار عرصه جنگل‌های طبیعی موجود که دستخوش یکسری تخریب و حوادث شده، توسعه زراعتی در اراضی ملی و زراعی، بیابان‌زدایی و مقابله با کانون های ریزگردها و توسعه درختکاری با محوریت فضای سبز در شهر و روستاها، اجرایی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: برای اجرای این طرح مهم کشوری نیاز به همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی است.

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: هفته منابع طبیعی امسال با شعار "درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی " نام‌گذاری شده که در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله نشست با خبرنگاران و تجلیل از آنها پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.