وضعیت اتهامات اولویتی در شصت و چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری تحلیل و بررسی شد.

شصت و چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری با دستورکار بررسی مصوبه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور در خصوص ۱۰ اتهام اولویتی استان در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سخنانی اظهار کرد: جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی کشور در چهارمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولین ارشد نظام بررسی گردید و ۱۰ استان از جمله استان چهارمحال و بختیاری، موظف به برنامه ریزی جهت کاهش جرائم بالاتر از میانگین کشوری و ارائه گزارش از میزان پیشرفت برنامه‌ها به‌صورت فصلی به دبیرخانه شورای عالی شدند.


بیشتر بخوانید


در ادامه سیدمحمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن اشاره به ۱۰ اتهام اولویتی استان، راهکار‌های ارائه شده توسط مرکز برای هر اتهام را تبیین کرد.

وی شناسایی نزدیک به ۷۰ راهکار پیشگیرانه در کمیته پیشگیری از سرقت استان، جمع‌آوری معتادان در فصل برداشت محصولات، برگزاری دوره‌های آموزش فرهنگ ترافیک به جامعه هدف، اجرای پروژه ارتقاء امنیت عمومی استان، اجرای طرح میز خدمت پیشگیری از اختلافات در شهرستان کوهرنگ برای کانالیزه کردن طرفین به طرح دعاوی در مراجع ذیصلاح، طرح باز اجتماعی کردن اراذل، اوباش و اشرار شهرستان شهرکرد، برگزاری دوره‌های کنترل خشم و هیجان برای کارکنان و. را از اهم اقدامات صورت گرفته در سطح استان جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویتی استان عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه که به صورت مشترک با ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص و کمیته ارتقاء امنیت عمومی استان برگزار گردید، تمهیدات لازم در خصوص نظم چهارشنبه آخر سال و همچنین امنیت ایام نوروزی در حوزه پیشگیری از سرقت، تصادفات و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی در این ایام در قالب ۲۳ مصوبه اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.