مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان از فوت یک شهروند بر اثر انفجار مواد محترقه در این شهر خبر داد.

علیرضا صارمی گفت: در روز‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال با حوادثی که منجر به فوت و یا مصدومیت تعدادی از هموطنان می‌شود مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال در اختیار اورژانس است و پزشکی قانونی تنها آمار قربانیان این حوادث را در اختیار دارد گفت: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته ۲ نفر از همشهریان جان خود را از دست داده اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه عمده افراد فوت شده و یا مصدوم این حواث در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند گفت: افرادی که در حوادث چهارشنبه سوری سال قبل جان خود را از دست دادند زیر ۲۵ سال بودند.

صارمی گفت: افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره با مکانیسم‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار باشد که متأسفانه باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، سوختگی‌های وسیع، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی می‌شود.

او با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است گفت: امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتار‌های پرمخاطره، شاهد پایان سالی آرام ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.