معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان، ۲ واحد صنفی متخلف پلمب به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 مسعود اصغری  در بازدید از مراکز توزیع فرآفرده‌های خم دامی در زاهدان اظهار کرد: کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی در قالب طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان به طور مستمر در حال انجام است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در هفت روز گذشته از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی نزدیک بر ۱۲۰۰ واحد تولید و عرضه این محصولات مورد بازدید کارشناسان این اداره کل در سطح استان قرار گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: این طرح با همکاری و حمایت سایر دستگاه‌های دولتی از جمله دادستانی، تعزیرات حکومتی و علوم پزشکی استان در حال انجام است و تاکنون که یک هفته از اجرای طرح می‌گذرد بر ذبح و کشتار نزدیک به ۱۲۰۰ راس دام سنگین، ۲۳۸ راس دام سبک و افزون بر ۶۶ هزار قطعه طیور، و نزدیک به ۱۲۰۰ مرکز توزیع و عرضه فرآورده خام دامی در کل استان نظارت شده است.

وی گفت: در این بازدید‌ها به علت تخلف و رعایت نکردن بهداشت لازم ذبح و کشتار شرعی، ۲ واحد صنفی پلمب و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار