معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اطلس بی سوادی اصفهان تهیه و برای پایان بی‌سوادی سند طراحی شود.

علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس  نهضت سوادآموزی در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان برای به پایان رساندن بی سوادی پایه باید شتاب کند، گفت: انتظار داریم که اطلس بی سوادی استان تهیه و سند پایان بی سوادی در استان اصفهان در سه سال آینده طراحی شود.

او بیان کرد: موافقت‌های لازم از معاون اول رئیس جمهوری گرفته شده و هزینه‌هایی که برای تهیه این اسناد وجود دارد از محل اعتبار ات سفر‌های رئیس جمهوری تأمین‌ می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سال‌های سال آمار بی‌سوادی طبق خوداظهاری تهیه می‌شد، اما در اقدامات جدید نشانی و مشخصات حدود ۴ میلیون بی‌سواد را جمع آوری کردیم و در ادامه نیاز به حمایت داریم تا آموزش‌دهندگان به آدرس‌ها مراجعه کنند.

عبدی گفت: در مجموع ۱۰۷ هزار نفر اعلامی در زمان حاضر در استان اصفهان بی سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند، اما بر اساس آمار‌های رسمی این تعداد کمتر است.

او با اشاره به اینکه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی به مدیریت معاون اول رئیس‌جمهوری ۲ ماه قبل پس از ۷ سال وقفه برگزار شد گفت: یکی از مصوبات آن طراحی گام دوم نهضت سوادآموزی بود که باید تعاریف جدید سواد ارائه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی از افراد سواد قرآنی دارند، اما به‌عنوان افراد با سواد محسوب نمی‌شوند، تصریح کرد: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش می‌کنیم برای سواد قرآنی هم مدرک ارائه کنیم تا باری از بی سوادی را در کشور کاهش دهیم.

عبدی افزود: آموزش از راه دور هم ظرفیتی برای سوادآموزی است که به‌طور کامل برای مردم معرفی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار