استاندار خوزستان بر آماده سازی فضای محیطی اندیمشک جهت استقبال از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان می‌گوید: از فرصتی که خداوند برای خدمت به ما داده است باید جهت رضایت مردم به خوبی بهره بگیریم، اندیمشک پیشانی استان خوزستان چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن بوده و در حال حاضر نیز ورودی استان خوزستان در بحث مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین است.

او گفت: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از مهمانان نوروزی به خوزستان سفر می‌کنند و یکی از مبادی ورودی به استان اندیمشک است انتظار می‌رود چهره این شهر نسبت به گذشته متفاوت شود و اقدامات موثر در بحث آماده سازی و زیبا سازی فضای محیطی شهرستان به سرعت انجام شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مناطق روستایی در توسعه تولید و بهبود شرایط اقتصادی افزود: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد خوشه‌های صنعتی با هدف تمرکز استقرار واحد‌های تولیدی هر محصول در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده در دستور کار مسئولان باشد.

 آقای حسینی محراب ادامه داد: استان خوزستان صنایع دارد، اما صنایع موجود باید گسترش پیدا کند و به صنایع کوچک و پایین دست نیز توجه شود و راه اندازی کارخانجات صنایع کوچک در کنار باصرفه بودن اشتغال زایی قابل توجه‌ای برای شهرستان و استان خوزستان نیز ایجاد خواهد کرد.

به گفته او،   جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی نقش مهمی در حوزه اقتصادی ایجاد خواهد کرد، هدف ما راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی به صورت زنجیره‌ای پیوسته به هم است که باعث کاهش هزینه تولید اشتغال زایی و حمایت از تولید داخل می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: همه دست در دست هم دهیم و برای بهبود وضعیت اقتصادی هم افزایی داشته باشیم و امیدواریم از بخش خصوصی در شهرستان اندیمشک حمایت‌های لازم صورت گیرد.

آقای حسینی محراب گفت: راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی خوشه صنعتی به صورت صفر تا صد، در روستا‌ها متناسب با کارگاه‌های متوسط و با استفاده از صنایع‌های بالا دستی  مرتبط شکل بگیرد و برنامه ما راه اندازی کارگاه‌های خوشه‌های صنعتی پیوسته و تبدیل روستا به پایلوت اقتصادی است.

او  ادامه داد: در حوزه کشاورزی  پیگیری اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد تا ما بتوانیم عقب ماندگی‌های در حوزه کشاورزی و اشتغال زایی و معیشت مردم را برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.