مشاور و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت بهداشت گفت: شروع ثبت نام اولین شهدای مدافع سلامت، حضور کادر پزشکی را منسجم‌تر و آگاهانه‌تر کرد.

مجید احمدی، مشاور و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در طول سال‌های اخیر و با همه گیری بیماری کرونا و ایجاد یک خطر ناشناخته و همگانی، رفتار کادر سلامت، بیش از پیش مورد توجه جامعه قرار گرفته است. در طول دوران جنگ نزدیک به ۲۰۰۰ شهید بهداری و در دوران شیوع کرونا بالغ بر ۳۰۰ شهید سلامت تقدیم کشور شده است.  

به گفته وی جامعه پزشکی به دلیل سطح بالای تحصیلی، مهارتی و عقبه فرهنگی در ایران غالبا از سرمایه اجتماعی ممتازی بهره‌مند است؛ اما در عین حال خدمت به عموم جامعه را تکلیف خود دانسته و در مواجهه با مسئله ملی و جهانی همه گیری کرونا با بذل جان و به کارگیری صادقانه همه مهارت‌های خود از بروز یک بحران جلوگیری کرد.

بحرانی که بیش از یک سال است در ایران تقریبا آرام شده است؛ در حالی که همچنان در کشور‌های مدعی جهان، امواج این ناامنی احساس می‌شود.

او افزود: مفهوم ایثارگری رزمندگان جبهه سلامت در مقابله با بیماری کرونا در دوران حمله بی رحمانه ویروس ناشناخته کاملا مشهود بود؛ زیرا با حفظ انسجام علمی، رفتار‌هایی را بروز دادند که جز در فرهنگ ایثارگری قابل تحلیل و توجیه نبودند.

احمدی اضافه کرد: دامنه این رفتار‌ها از بیماریابی فعال در محلات و منازل تا سطح پژوهش و کشف واکسن در پژوهشگاه‌هایی که در آن اوایل فاقد امکانات و حفاظت‌های فردی لازم بودند، قابل روایت است.

او بیان کرد: همه شهدای دفاع از سلامت انسان‌ها دقیقا می‌دانستند که با چه خطری روبه‌رو هستند و این موضوع بسیار ارزشمند است . شروع ثبت نام اولین شهداء نه تنها باعث فرار کادر سلامت از صحنه جنگ نشد؛ بلکه حضور آن‌ها را منسجم‌تر و آگاهانه‌تر کرد.

در روز گرامیداشت مقام شامخ شهداء ضمن ادای احترام به ارواح شهدای انقلاب اسلامی که در ملکوت الهی مفهوم حقیقی حیاتند، به روح بلند همه سپید جامگان آسمانی درود می فرستیم که در روزگار خطر، آگاهانه، پر بها‌ترین داراییشان که همان جان شیرین است  را بر دست گرفته و مفهوم دیگری از ایثارگری را باز تعریف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار